Gå til innhold

Ny bærbar til skolebruk


xD^^

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg starter nå på videregående og kunne tenkt meg en bærbar jeg kunne hatt med meg på prosjekter, stiler og lignende.

Jeg begynner på "Medier og kommunikasjon", så det kan godt hende jeg bruker den litt til bilde og video.

Jeg kommer ikke til å spille på den.

 

  • Hvor mye penger vil du bruke?
    Jeg har satt en liten strek ved 10 000 kroner, men det gjør ikke noe om det blir 11 000. :)
     
     
  • Hva skal du bruke maskinen til?
    Den skal hovedsaklig brukes til skolearbeid. Prosjekter, stiler og slikt. Altså skriving.
    Men jeg kommer sannsynligvis til å bruke den til MSN, programmering av hjemmesider og nedlasting når jeg er hjemme.
     
     
  • Hvilke krav stiller du til maskinen?
    For meg er det viktig med en pent og stilrent design.
    Det skal ikke være en Ferrari-PC, men den skal være pen å se på.
     
    Jeg vil også ha 1024 MB minne, minst 60 GB harddisk, DVD-RW og minst 15'4" skjerm. USB-porter og IR/Bluetooth er en selvfølge.
    Tilleggsutstyr som webkamera, TV-tuner eller lignende trenger jeg ikke.
     
     
  • Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?
    Designet er ikke så viktig at jeg vil ha en Ferrari-PC eller noe slikt,
    men jeg vil gjerne ha ett pent og stilrent design som er pent å se på.
    Fargen kan gjerne være sort.
     
     
  • Hva ikke viktig?
    Vekt og batteritid er ikke viktig, men det er ett stort pluss om batteritiden er lang.

Håper på mange gode svar!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det bare var mulig for studenter på høyere utdanning. Ikke videregående.

 

Jepp,

 

Kan jeg kjøpe?

Ved å klikke på «Jeg godtar»-knappen nedenfor bekrefter jeg at jeg er:

• 18 år gammel eller eldre

• elev med gyldig elev-ID, student med gyldig student-ID eller lærer, foreleser eller annen pedagogisk ansatt ved en utdanningsinstitusjon i Norge.

• innforstått med at Apple kan kontakte meg for å kontrollere om opplysningene jeg oppgir, er riktige. Jeg forplikter meg til å kunne framlegge bevis på at opplysningene er riktige, og jeg godtar at Apple kan avvise bestillinger fra meg hvis jeg ikke kan framlegge bevis som Apple godtar. Jeg er enig i at Apples beslutning er endelig.

 

:cry:

Endret av h3nrik
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Frichassé. Gå for en MacBook. Kjøpte selv en iBook for noen år tilbake. Du kan kjøpe den med studentrabatt. Jeg har ikke trengt og vise dem studentbevis eller noe. Så det er trygt og bestille med studentrabatt selv om du går på vgs :)

 

Kan også anbefale deg denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68398 Har denne selv med 2 Gb ram. Veldig stilig pc, med webkamera. Denne har også veldig rask prosessor og et bra skjermkort, om du skal f.eks spille.

Endret av SuSE
Lenke til kommentar

Jeg ville først spurt om hva slags programvare dere kommer til å bruke på medier og kommunikasjon. Fordi det er noen programmer man ikke kan kjøre på MAC.

Ja man kan kjøre windows på Macbook, men det blir ikke det samme som å kjøre data med Windows. Tenker da på driver mangler osv.

Hadde kansje sett på Dell Inspiron 6400 med 9 cellers batteri og et av de Ati skjermkortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...