Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kjøp av router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De utakene er jo hvis du vill koble til pcer via nettverkskabel(kansje pcen ikke har trådløst kort).

Og det er alltid greit og ha et par-tre-fire utak :tease:

6684476[/snapback]

oki, Jeg har en pc nede som er koblet opp med bredbånd adsl. Pc'en er koblet opp mot ett modem... Hvis jeg kjøper en router.. kan jeg da koble opp pc'en nede mot den routeren, og egentlig bare legge vekk det modemet som den bruker? :) (den pc'en har ikke trådløst kort)

Lenke til kommentar

For Linux står det. Jeg vet den serien der har noen spesielle tilpasninger for Linux, men de kan vel også brukes med Windows? Skulle ikke tro det vil ha noen betydning. Den er også flere år gammel. Har det noen bakdeler? Jeg vurderer også den der, eller 3Com sin standard 54Mbps router til rundt 500,-. Finner den ikke igjen nå.

 

Har ADSL fra UPC gjennom kabel-nettet (TV). Vil dette gjøre noen forskjell på router-valget? Jeg har ikke selv sett løsningen for ADSL gjennom kabel-nettet ennå, men jeg regner med det er en kabel med antenneplugg (coax) i ene enden og RJ45 i andre enden.

Lenke til kommentar
For Linux står det. Jeg vet den serien der har noen spesielle tilpasninger for Linux, men de kan vel også brukes med Windows?

6689271[/snapback]

 

Den er ikke for Linux, det eneste grunnen til at man trekker frem linux er at Linksys har brukt Linux som operativsystem i routeren uten at dette har noen større betydning enn at dette åpner langt flere muligheter for de som liker og fikle og tilpasse disse routerne til allt mellom himmel og jord.

Modellenene og utsende har hvert likt i årevis men det finnes ett utall revisjoner av de så innmaten har blitt fornyet mange ganger.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...