Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn er treg etter formatering!


Anbefalte innlegg

Hei, for 2 dager siden formaterte jeg PCn og det virket som alt fungerte greit helt fra til jeg startet TES: Oblivion. Da merket jeg at FPSen var halvert. Jeg har visse testområder hvor jeg ser utover et landskap og tester FPS etter og har innstallert en mod eller lignende. Vanligvis har jeg 41-45fps på det ene stedet, gikk ned til 26-27. De andre to områdene gikk jeg ned fra 48 til 31 og 55 til 35.

 

Jeg startet opp 3Dmark 06 for og se om scoren min hadde gått ned. Men det var det samme, 4600 både før og etter formatering. Har også prøvd noen andre spill, blant annet Battlefield2. Like bra FPS der som før. Er bare Oblivion jeg får nesten halvert FPS på.

 

Dette gjelder alt untatt innendørs, innendørs får jeg 120-150fps. Jeg bruker akkurat samme config og innstillinger som før jeg formaterte, og har prøvd og forandre på masse uten forbedringer.

 

Det som er rart er at det har vært sånn her før også, Pcn har gått bedre etter det har gått en stund siden jeg formaterte. Ivertfall i Oblivion som krever litt og jeg kan merke god forskjell på.

 

Har lest noe om en bug ved dual core prosessor og Oblivion, og at når den har gått bedre etterhvert er det kanskje pga. oppdatering i windows update som har fikset det? Noen som vet hva som må fikses så jeg kan laste ned hotfix hvis dette er tilfellet? eller er det kanskje noe annet som er galt..

 

 

 

AMD Athlon X2 4200+

GeForce 7800 GTX 256 MB (Prøvd både 91.31 og 91.33 drivere)

2 GB DDR400-minne (4 x 512)

ATI Radeon Xpress 200-hovedkort (fra MSI)

 

Hele oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=21029

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...