Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sette opp et lite nettverk i xp med to - tre pc..


Anbefalte innlegg

noen som vet hvorfor det ikke funker for meg å få satt opp et lite nettverk i xp?.

 

har en switch tilkoblet en adsl router, deler altså internet tilkoblingen med en annen pc, skal vel gå ann bruke switchen og kunne koble sammen de to pc også så vi kan overføre filer mellom pc, siden switchen er er der og begge pc er tilkoblet..

 

 

har prøvd den installerer et hjemmenettverk funksjonen i xp pro. begge pc kjører xp pro, men det viker ikke. arbeidsgruppenavnet er likt også.

 

få bare feilmeldigen, at jeg ikke har tilgang til det hjemmenettverket,

 

noen som har fått til dette og vet litt hvordan man får det til å vrike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Se om du kan finne en funsksjon i brannmuren som gjør det mulig at brannmuren tilpasser seg hjemmenettverk.

 

Prøv å bruk et program som heter "Netscan". Det pleier å funke for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Se om du kan finne en funsksjon i brannmuren som gjør det mulig at brannmuren tilpasser seg hjemmenettverk.

 

Prøv å bruk et program som heter "Netscan". Det pleier å funke for meg i hvertfall.

6628517[/snapback]

 

hva er netscan og hvor finnes det?

 

har prøvd å slå av zonealarm.. funker fortsatt ikke.

 

noen som har peiling på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Sorry, det skulle jeg nesten fortalt deg! Det er et program og det kan lastes ned HER.

 

Hvis IP-adressen din er 192.168.0.6 skriver du inn: 192.168.0.1 i den ene ruten og 192.168.0.255 i den andre ruten. På den måten scanner du etter alle PC'er innenfor din rekkevidde. (rett meg hvis galt).

 

EDIT: Husk å slå zonealarm på igjen når du ikke "tester" nettverket. Vi vil ikke ha noen virus her!

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...