Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skal si opp leiligheta mi (Rettigheter)


Anbefalte innlegg

Jeg skal si opp leiligheta mi. Siden jeg veit at han jeg leier til er en idiot, å kommer sikkert til å kværulere maks.

 

I kontrakten står det jo at leiligheten skal leveres i fin stand og ryddig til rett tid.

 

Jeg fikk høre at leiligheten var min den 1 juli. og jeg fikk den 8. juli. Enda ville han at jeg skulle vente lengre. Men da sa jeg at det var uaktuelt.

 

Det er 3 dører i leiligheten, der 2 av disse er ødelagt. Det er et stort hull i gulvet på stuen, som siste leieborder klare å fikse. Jeg har en matte over dette så det ikke skal vises.

 

Det siste er at jeg ikke har skrevet under kontrakten.

 

Det er 3 måneders oppsigelsestid, er det noen måte jeg kan unngå den på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen kontrakt skrevet under på har man vel gjensidig 1 mnd oppsigelse som standard.

 

Har du ødelagt 2 av disse dørene? Hvorfor nevner du at det er 3 dører og 2 er ødelagt?

 

Hva mener du med at forrige leieboer fikset ett hull. Vet ikke en eier om hullet og vil mene du har ødelagt det siden forrige leieboer ikke sa noe om det? Hvorfor nevner du hullet hvis det allerede er fikset?

 

Ditt annsvar er å vaske ned leiligheten og levere den i den standen du fikk den. Har du ødelagt noe så må du fikse det eller betale eier så de kan fikse det.

 

Men uten kontrakt står du sterkt da det ikke ligger noe avtale i bunn. I norge er det så å si umulig å kaste ut noen så lenge de betaler husleie. Så det er huseier som har det tøffest.

 

Les mer her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023894218.22

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Hullet var det som sagt, den gummi matte gulvbelleget er svidd gjennom ned til muren, det er som sagt ikke min feil.

 

2/3 dører er ødelagt, ikke min feil. Ytterdøra måtte jeg slå på plass låsen for å få til å låse, det er også hull i denne. Ikke helt igjennom.

 

Soveroms døra hold det ytrelaget på døra å ramle av, heller ikke min feil, det er dog klare tegn på at det er prøvd fikset. Det er også spaklet over et stort hull i den.

 

Jeg flytter fordi det er for mye bråk, pluss at sola står rett inn i leiligheten med totalt 8 vinduer fra morgen til klokka 6-7 om dagen.

 

Jeg har sett det stått på 36C på det meste, som regel ligger på de en 30+ om morgenen, det er umulige å sove. Siden jeg må ha igjen rutene, ellers støyer det for mye.

Lenke til kommentar

Er nok dessverre ingen krav til skriftlig kontrakt. Det som står i husleielovens §1-4 er at "Avtale om leie av husrom kan gjøres skriftlig eller muntlig. Er avtalen muntlig, skal den settes opp skriftlig dersom en av partene krever det".

 

Med andre ord høres det ut som du har en dårlig sak for å slippe unna oppsigelsestiden :(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...