Gå til innhold

verdi på P4-maskin med vannkjøling


Anbefalte innlegg

heisann!

ettersom conroe kommer spankulerendes inn døra mi snart vil jeg selge min gamle traver.

 

HER ER MASKINEN MIN I PRISGUIDENS HANDLEVOGN!

 

CPU: P4 "prescott" 2,8Ghz (stabilt klokket til 3,5Ghz (14x250), 41grader idle, 49grader load)

 

RAM: 4x512mb GeIL PC3200 dual channel (x2), kjører på 166Mhz 2.3.3.7 (standard er 200Mhz 2,5.4.4.8)

 

HOVEDKORT: Asus P4C800-deluxe, intel i875P brikkesett, AGP, GbLAN, Sata150 + raid, 7.1 lyd

 

SKJERMKORT: XFX GeForce6800 GT med 256mb ram. Idle temp på gpu er 28grader)

 

HDD: 2x250gig WD 7200rpm, 8mb cache, sata

 

OPTISK: 1x 48xSony CDrom og 1x Sony DVD-brenner (huff så mange tall, nyere type, dual layer)

 

WiFi: SMC trådløst nettverkskort.

 

KABINETT & PSU: Cheiftec Matrix miditower (sølv), og en MIST 500W PSU

 

VANNKJØLING: Magnum blokker på NorthBridge, GPU og CPU. Eheim 1048 pumpe med innovatec vannpåfyllingstank. dobbel 12mm innovatec radioator. to 120mm av ukjent merke med rheostater.

 

Diskettstasjon, kortleser, blå katoder bak fremdør og nedre del av front. 4x80mm vifter kjøres på 5V. Sort trådløst tastatur med trådløs lasermus.

Skjerm kan følge med.

 

Dette er altså en komplett maskin. Sånn umiddelbart tenker jeg 5000,-, kanskje litt mer hvis jeg er heldig.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg vil si at verdien er rundt 3000 kr, men jeg tviler ikke på at noen gir en del mer for den.

 

Hilsen,

efikkan.

6629937[/snapback]

 

Synes det var lite for en pc med 2 gb ram og 2 x 250 mb hd +6800 gt.

I mine øyne er dette en veldig bra pc foruten cpu og vannkjøling.

Disse trekker ned totalprisen til ca. 4500,- (5000 med xp lisens).

 

Jeg anbefaler deg å demontere vannkjølingen da jeg tror endel mennesker er skeptiske til slikt (nerder kjøper ikke gammel hw og eldre mennesker har ikke peil).

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å demontere vannkjølingen da jeg tror endel mennesker er skeptiske til slikt (nerder kjøper ikke gammel hw og eldre mennesker har ikke peil).

6632646[/snapback]

 

du vet ikke tilfeldigvis hvordan man får av blokker som er limt fast til brikkene med termisk lim da? :p

 

skal prøve å få den solgt i nærmiljøet her, mange "kids" som driver å spiller mye. hvis jeg får så lite som 3000kr, som noen sier her, så vurdere jeg ha bare ha den selv, kan lage nedlastnings/fil/game-server eller noe av den....

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

nei, de skal ikke stoppe meg...

HER er forresten utkast til min nye maskin

og HER er min nåværende maskin.

begge er litt amputerte, ettersom de mangler cd/dvd brenner og vannkjøling.

edit: min nye skal også ha vannkjøling, ikek noe ferdig sett, men for ca 4-5000kr på microplex. skal også et 170W peltier-element på cpu hvis jeg gidder (pelt har jeg).

 

edit2:

hvis dere ser på min nåværende maskin, så er det mange av varene som ikke har pris.

men hvis man sier at HK koster 1000kr, kabinettet 500kr, tastaturet 500kr og skjermkortet 1200kr.

Så koster min maskin 8809kr helt ny, og halvparten (som noen sa jeg kunne forvente å få) er jo da 4404kr.

+vannkjøling og cd-rom + dvd-brenner

(+ eventuelt en Dell 2405 24" widescreen-monitor, mot tillegg i pris)

 

syntes nå 4500kr ikke var så galent jeg... hehe... hvis jeg treffer en som har lyst på vannkjøling da, innser det som en her sa at vannkjøling ikke er for hvem som helst, man må gjerne være villig til å ta en risk og følge opp litt...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
(+ eventuelt en Dell 2405 24" widescreen-monitor, mot tillegg i pris)

 

Det er ikke ofte noen selger en brukt 24" lcd. Ble den for liten for deg ?

6640082[/snapback]

hehe... nei, det ble for stort med 2... hehe... neida, jeg har bestillt en lik, bare nyere modell, så da må jeg prøve å bli kvitt min gamle etterhvert.. hvis jeg ikke blir frelst av dual-screen da, eller har den gamle til TV...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...