Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Enten CPU eller hovedkort streiker..Men hvem?


Anbefalte innlegg

:cry: Hey hey...

 

Jeg sliter ganske med pc`en.

Pc`en hadde streiket da jeg kom hjem her om dagen. Det slaar seg paa og det virker som alle komponentene gar som dem skal...

Naar jeg starter maskinen saa gaar den fint men den begynner aldri aa boote. Virker ikke som den loader noe og det kommer intet pip fra hovedkortet.

Det hadde visst vaert et slags stroemmbrudd eller noe her i gaar (bor i australia) saa det er mulig det er aarsaken. Da ville det vekl vaer naturlig at det er CPU`en som har streiket?

 

Haaper paa hjelp da jeg MAA ha denne opp aa gaa igjen pga studier. :(

I morgen maa nok enten kjope cpu eller HK eller i vaerste fall begge deler

Endret av nazgul81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei kommer ikke inn i Bios...kommer ikke noe signal til skjermen saa den er helt svart..proevde aa reset cmos men det hjalp selvfolgelig ikke..

 

Hva heller det det mot da tro?

 

cpu? hk?

 

:no:

6627308[/snapback]

 

Jeg fant dette svaret fra en annen bruker..

 

Har du prøvd å koble fra alt (kun HK og PSU sammen) for så og sette tilbake ting? Koble strømmen fra alle enheter også, la den kun være koblet i HK.

Hvis ting fungerer sånn som i "gamle" dager så skal du høre noen lyder fra høyttaler enten på HK eller en som er koblet til HK.

Uten noe tilkoblet skal det komme lange pip (hvis alt er ok): ____ ____ ____ ____

Det betyr at den mangler minne..

Med RAM-en i skal det komme et langt og tre korte pip (hvis alt er ok): ___ _ _ _

Det betyr at den mangler skjermkort..

Sett skjermkort i og koble til tastatur og skjerm og se om du får noe opp på skjerm. Deretter, hvis alt går greit, koble til en og en enhet..

 

 

Jeg har koblet det til og den piper ikke.

Og skjermen er svart...haaper ike det betyr at Videokortet har tatt kvelden ogsaa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...