Gå til innhold

Andre som har Aopen EY855?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd å starte "minien", men den vil ikke boote, stopper ved XC Aopen skjermbildet. Har testet med 3 ulike rambrikker med samme resultat.

Den bør vel starte selv om det ikke er koblet til en floppy diskstasjon?

Bruker denne prosessoren, link

Er det noe jeg kan ha glemt, en jumper av noe slag kanskje?

Jeg frykter jo at CPUen kanskje er DOA, da jeg ikke kommer inn i bios heller.

 

Oppdatering:

Jeg kobla fra WD harddisken og kobla til et 4GB CF kort med adapter og nå booter den, skal prøve å innstallere OS på kortet.

Endret av eggi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også en slik en. Er utrolig fornøyd, og kan seriøst ikke høre støyen fra PSU-viften. Sikker på du ikke har fått en dårlig en?

 

Derimot har jeg store problemer med å få lyd i de digitale lydutgangene.. Samme hva jeg gjør, så kommer det ingen signaler ut fra den optiske utgangen eller RCA-utgangen. Noen av dere som har fått det til?

Lenke til kommentar
Ang. S/PDIF: ikke prøvd, men merk at S/PDIF ut er plkassert foran (idiotisk), mens S/PDIF inn er bak....

6835543[/snapback]

 

Haha, det var faktisk problemet! :blush:

Da var første hinder av veien. Har fortsatt ikke klart å få lyd i bakhøyttalerene, men dette finnes det garantert en annen tråd om.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Tror jeg trenger litt hjelp med denne.

 

Jeg får ikke opp noe skjermbilde engang.

 

Har satt inn følgende:

 

Intel P M730

 

2x 512 Ocz Dual Channel Gold PC-4400

 

Nec 1100 dvd-brenner

 

Maxtor 250 Gb ata disk.

 

Vil jeg få opp noe skjembilde hvis jeg kobler ifra hdd og dvd , og tar ut rammen?

 

Jeg får ikke grønt lys i led'en på skjermen.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar

Hm... minnet ditt er virkelig overkill; offisielt støttes kun PC2700 (333MHz).

 

Selv bruker jeg PC3200 (400MHz) - minnet kjører kun på 333MHz men Cas Latency blir tweaket til (CL) 2. Tror rett og slett din blir vel tweaket.

 

Kommer du inn i BIOS?

Vil jeg få opp noe skjembilde hvis jeg kobler ifra hdd og dvd , og tar ut rammen?

? Du får ikke opp en drit uten RAM.

Jeg får ikke grønt lys i led'en på skjermen.

Denne skjønte jeg heller ikke.... hvilken skjerm?

Lenke til kommentar
Prøv å installer AC3-codec

6854552[/snapback]

 

Den er installert. Har funnet en bra testfil som skal spille lyd i hver høyttaler. Jeg får lyd i venstre og høyre høyttaler og lyd i subwooferen. Når testtonen skal spilles i bakhøyttaler høyre/venstre, så kommer lyden like forbanna foran. Og midthøyttaleren foran spilles av i venstre og høyre samtidig. :hmm:

Lenke til kommentar
Hm... minnet ditt er virkelig overkill; offisielt støttes kun PC2700 (333MHz).

 

Selv bruker jeg PC3200 (400MHz) - minnet kjører kun på 333MHz men Cas Latency blir tweaket til (CL) 2. Tror rett og slett din blir vel tweaket.

 

Kommer du inn i BIOS?

Vil jeg få opp noe skjembilde hvis jeg kobler ifra hdd og dvd , og tar ut rammen?

? Du får ikke opp en drit uten RAM.

Jeg får ikke grønt lys i led'en på skjermen.

Denne skjønte jeg heller ikke.... hvilken skjerm?

6857571[/snapback]

 

 

Har fått den i gang nå.

 

Byttet cpu ut med en Celeron 380.

 

Rart at den ikke fungerte med 730 med samme bus-hastighet.

 

Ram'en brukte jeg for jeg hadde den liggenes.

 

Det jeg mente med grønt lys led'en var at skjermen min ikke skrudde seg på engang.

 

Mvh Otte

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...