Gå til innhold

Talkmore bløffer om utlandspriser


Anbefalte innlegg

Talkmore har gitt klart inntrykk av at De skulle være blant de rimeligste på mobilbruk til utlandet og fra utlandet. De har sagt at De gir oss som brukere prisen de utenlandske operatørene fakturerer Talkmore for pluss 10 % fortjeneste. Og med det påstår Talkmore at De er blant de rimeligste operatøren å bruke i utlandet. Dette stemmer ikke i det hele tatt. Nå har Talkmore til slutt også greid å lage en liste for bruk av mobil i utlandet, med priser etc. (med en del feil som de selv sier, etter å ha stilt de en del spørsmål) Når jeg kontrollerer prisene Deres, ser jeg at veldig mange andre operatører er vesentlig billigere enn Talkmore. Her har Talkmore en jobb å gjøre. Inntrykket som Talkmore har gitt oss ved feil info om Deres "lave" utenlandspriser fører til en klar svekkelse av mitt kundeforhold til Talkmore. Talkmore har ført oss som kunder bak lyset med sine tidligere "påstander" om at Deres faktureringsprinsipp skulle garantere oss som kunder en lav pris. Dette kaller jeg Talkmore BLØFFEN.

HÅPER DE SKJERPER SEG!

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og...(reiser en del i utlandet)...har stilt meg tvilende til denne påstanden fra Talkmore.

Ved flere anledninger i flere land, (når jeg har giddet å sjekke). Så har Talkmore vært på linje med de "andre", Men noen ganger har det vært billigere fra andre Norske operatører.

Jeg har og vært en av dem som ved flere anledninger har etterlyst denne lista. Har da fått til svar at det har vært vanskelig med liste pga stadige forandringer i valutakurs og lignende.

Nå er den altså kommet og med visse feil sier du?

Eksempler?

Jeg har bare så vidt fått tid til å se på den.

En annen ting.

Er listen inkludert moms? Som nå er kommet også på utenlandssamtaler?

Om du, eller andre, har hatt noe kontakt med Talkmore ang dette, så hadde det vært greit å høre svarene Deres.

Selv har jeg alt for mye å gjøre for tiden, til å tenke i de retninger, med kritiske spørsmål.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Så dere har altså full oversikt over hva operatørene fakturerer Talkmore, og hvor stor fortjeneste de andre operatørene har?

 

Så vidt jeg kan se påstår bare Talkmore at de bare tar 10% fortjeneste, noe som utmerket godt kan stemme selv om de skulle være dyr (Telenor har antagelig bedre avtaler enn Talkmore), og at de er "blant de" rimeligste - hvis det er mange som er dyrere stemmer også det.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi ha full oversikt over det?

Talkmore påsto seg å ta "bare" 20% i tillegg til det den utenlandske operatøren skulle ha. Derfor var de i mange tilfeller billigere enn andre skrev de.

(Selv om dette er fjernet i dag)

Nå har de i en orientering i forbindelse med den nye lista gått fra dette og skriver intet om at de er billig, så vidt jeg raskt kan se.

 

Jeg trenger absolutt ikke noen full oversikt over hva de utenlandske operatørene tar.

Jeg påstår bare, at i en noen land jeg har reist og giddet sjekke. Så er de langt fra de billigste.

De landene jeg sjekket er og blandt de landene Nordmenn reiser mest i.

Da nytter det lite å si at de ofte er billigst, om det er fra Somalia, Nepal eller Kamerun, eksempelvis...

England,Spania Sverige opg Danmark derimot...

 

Ellers må jeg ha med at jeg ellers er en storfornøyd kunde av Talkmore.(Over 2 år nå)

Både med kundebehandling og priser innenlandspriser. Ja priser i mange land ute og.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket opp utenlandsprisene på noextras.net og talkmore.no og fant ut at samtlige land jeg undersøkte var billigere, eller mye billigere å ringe til med noextras.net :s

 

Btw, fant ut at det er billigere å ringe til Emsat(?) med talkmore :roll:

 

Edit: Vel og merke kan du bruke talkmore i mange flere land enn med noextras, og prisene når man ringer fra utlandet er bedre med talkmore. :thumbup:

Endret av Flanger
Lenke til kommentar
Jeg sjekket opp utenlandsprisene på noextras.net og talkmore.no og fant ut at samtlige land jeg undersøkte var billigere, eller mye billigere å ringe til med noextras.net :s

 

Btw, fant ut at det er billigere å ringe til Emsat(?) med talkmore :roll:

 

Edit: Vel og merke kan du bruke talkmore i mange flere land enn med noextras, og prisene når man ringer fra utlandet er bedre med talkmore.  :thumbup:

6633237[/snapback]

Sikkert riktig det du sier.

Men det var priser.. I...utlandet jeg snakket om.

Men...

"Noen" burde konfrontere Talkmore med dette. All den tid de nå også har (så vidt jeg kan se) fjernet dette (at de skal være billige / blandt de billigste) fra nettsidene.

De har også nå den siste tiden innført minimumsfakturering.

I annen retning har de satt ned minuttpris mellom Talkmorekunder (0,29 / min)

Men jeg er litt betenkt over utviklingen.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Det kan du trygt gjøre. Talkmore er stort sett bare bra.

Men merk deg.

Den lista vi diskuterte her. Er lista over priser når du... ER, i utlandet.

Ikke ringer... TIL, utlandet.

Altså roaming.

6631043[/snapback]

 

 

Åja. Er ikke så ofte i utlandet uansett. Kanskje 3-4 dager i Danmark/Sverige om sommeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...