Gå til innhold

Hjelp til å finne spillbærbar under 12000


Fyx1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurte på den "beste" bærbare pcen under 12000 kr?

 

Jeg skal bruke den til spilling og skolearbeid. Jeg skal bruke den som en stasjonær når jeg er hjemme (koble i tastatur, mus og ekstern skjerm)

 

Noen flotte forslag?

 

ps. Ja, jeg blir flau når jeg spør om slike tips, men jeg kan så utrolig lite om bærbare.

 

For å gjøre det litt lettere for dere: før hadde jeg en stasjonær som kjørte 7000 i 3dmark 03. Jeg vil ha en bærbar som yter såppas.

 

Skjermen er det ikke så veldig farlig med. Når jeg er hjemme skal jeg bruke min 24" :love: uansett. Jeg skal bar bruke den å skrive på når jeg ikke er hjemme.

Endret av Fyx1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha en 15" :)

 

Jeg finner ingen guid til hvilke prossesorer til bærbare som er best. HAr ikke peiling på amd! Intel core duo er litt fort dyrt også.

 

hmm : /

 

jeg tenkte på en av disse kanskje? leste guiden til skjermkjort

 

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

Ser ut som dette er det beste skjermkortet jeg kan få til den prisen ;)

 

Flere forslag?

Endret av Fyx1
Lenke til kommentar
Jeg vil ha en 15" :)

 

Jeg finner ingen guid til hvilke prossesorer til bærbare som er best. HAr ikke peiling på amd! Intel core duo er litt fort dyrt også.

 

hmm : /

 

jeg tenkte på en av disse kanskje? leste guiden til skjermkjort

 

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

Ser ut som dette er det beste skjermkortet jeg kan få til den prisen ;)

 

Flere forslag?

6632413[/snapback]

 

Personlig ville jeg prioritert følgende:

 

Prosessor med 2 kjerner

64bit støtte

1 gig ram

Helst medium grafikkkort (GeForce 7600/Radeon X1600)

 

Her er prosessoren det store problemet ettersom vi da etterspør en PC som Intel ikke har fått på markedet enda (i ferdigbyggede PCer) mens AMD har spredt litt løst rundt.

 

Enten AMD Turion X2 eller Core 2 Duo, begge burde være mulig å skaffe i løpet av en måned i alle fall (jeg skal selv ha PC til studier og venter lett på Core 2 Duo).

 

Når jeg ser på spesifikasjoner har jeg ellers inntrykk av at Asus kommer godt ut på den type PC du søker. Selv syns jeg w3j er interessant, men den mangler 64bit støtte...

 

Om du vil ha mer hjelp, bare spør i vei :)

Lenke til kommentar

Leter etter omtrent samme PC selv, så da er vi to. ASUS w3j som unundindur nevner er jo litt i dyreste laget.

 

De jeg har sett på er:

-ASUS A6T som har 64-bit støtte. Jeg finner lite info om batterilevetid på denne, men tviler på at den er farlig kort. Har fylt ut begge minneåpningene (2x512) så eventuell oppgradering blir dyr, men 1Gb burde vel holde.

 

-ASUS A6Ja, har ikke 64-bit støtte. Bare 512 Mb minne, men kan lett oppgraderes til 1Gb.

 

-Bedre ASUS A6Ja, lik den ovenfor, men har 1Gb minne og kan lett oppgraderes til 2Gb. Har raskere CPU, 1,83GHz, og 20Gb større HD.

 

Var også en bra acer i samme ytelse- og prisklasse, acer aspire 5xxx (husker ikke helt).

EDIT: Her er aceren jeg tenkte på, Acer Aspire 5672WLMi.

Endret av Twoofus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Var en i klassen min som kjøpte en ganske god og billig på Elkjøp faktisk. Vet ikke hva den heter men skal se om jeg finner det.

 

Edit: lurer på om det var denne

6921177[/snapback]

 

Det er jo mykje av det samme, einaste 15tommers skjerm og 60gb mindre harddisk på elkjøp sin, i tilleg er den ca 1500 dyrere.

 

Veit ikkje heilt forkjellen på prossesorene........

Lenke til kommentar
Var en i klassen min som kjøpte en ganske god og billig på Elkjøp faktisk. Vet ikke hva den heter men skal se om jeg finner det.

 

Edit: lurer på om det var denne

6921177[/snapback]

 

Det er jo mykje av det samme, einaste 15tommers skjerm og 60gb mindre harddisk på elkjøp sin, i tilleg er den ca 1500 dyrere.

 

Veit ikkje heilt forkjellen på prossesorene........

6921322[/snapback]

 

Du bør kun gå for en Core2duo eller en AMD Turion X2 i den prisklassen. Faktisk klokkehastighet er langt mindre viktig.

 

Dette er de to eneste med to kjerner og 64bit støtte.

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert en dell inspiron 9400, bedre spillytelse til under 12000,- finnes ikke :)http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_3 Stt på billigste garanti, 7900GS-skjermkortet og 9-cellers batteriet og du har da en bærbar som greier rundt 6500 i 3Dmark05 (over 10000 i 3Dmark03), samt core 2 duo-prosessor og 1024 minne til under 12000 inkl frakt, slå den ;)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...