Gå til innhold

Hvordan smører du på kjølepasta?


Anbefalte innlegg

Trodde det var så fordømra viktig å dekke cpu'en fullstendig med et tynnt lag kjølepasta før man setter på ribba, men ifølge en gammel artikkel jeg fant på anandtech så klasker du bare på litt med fingen.

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2548&p=7

 

Greit nok at ribba vil klemme pastaen utover, men du vil vel ikke få dekket alt perfekt på denne måten.

 

Å jeg som kjøpte en liten malerpensel til 28,- for å glatte d perfekt ut :blush:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tar 2 "riskorn" og legger på cpuen, og så gnir jeg det utover med noe glatt. som f.eks en pensel. jeg vill likke bruke fingeren fordi det kan legge fettflekker ol. i pastaen som ødelegger for kjølinga

6625781[/snapback]

 

Dette gjør jeg også.. Det med fettflekker kan jo hindre kjøleeffekten..

Lenke til kommentar
jeg tar 2 "riskorn" og legger på cpuen, og så gnir jeg det utover med noe glatt. som f.eks en pensel. jeg vill likke bruke fingeren fordi det kan legge fettflekker ol. i pastaen som ødelegger for kjølinga

6625781[/snapback]

 

samma her, men eg bruka eingongs hanske og smører det ut over :) funka fint. før brukte eg den metoden på anandtech.com, men det viste seg at den metoden eg bruka nå virkar ganske bra!

Lenke til kommentar

så et tips på en testside. han kalte det kondommåten. Først, tar du en liten desj med kjølepaste midt på cpuen, så tar du litt plastikk på fingeren (river at en vit fra en brødpose(derav navnet kondommåten) oig bruker den til å smøre. da får du et relativt jevnt løg, og slipper å skitne til kjølepastaen emd fettete tinfgre, og taste på at du desjen du tok på var akkurat passe ;)

Lenke til kommentar
så et tips på en testside. han kalte det kondommåten. Først, tar du en liten desj med kjølepaste midt på cpuen, så tar du litt plastikk på fingeren (river at en vit fra en brødpose(derav navnet kondommåten) oig bruker den til å smøre. da får du et relativt jevnt løg, og slipper å skitne til kjølepastaen emd fettete tinfgre, og taste på at du desjen du tok på var akkurat passe ;)

6680813[/snapback]

Hørtes ut som den enkleste!

Lenke til kommentar
En klatt midt på og så setter jeg kjøleren på. Funker fint.

6629302[/snapback]

Blir ikke det litt ugjevnt?

6629591[/snapback]

 

Nei jeg gjør alltid slik, fordi da blir det mye jevnere synes jeg enn hvis du smører med fingeren eller slik.

 

Men husk å kjøre load, feks prime etterpå så det blir varmt og får smurt seg ordentlig ut ;)

Lenke til kommentar
En klatt midt på og så setter jeg kjøleren på. Funker fint.

6629302[/snapback]

Blir ikke det litt ugjevnt?

6629591[/snapback]

 

Nei jeg gjør alltid slik, fordi da blir det mye jevnere synes jeg enn hvis du smører med fingeren eller slik.

 

Men husk å kjøre load, feks prime etterpå så det blir varmt og får smurt seg ordentlig ut ;)

6691194[/snapback]

 

Arctic Silver anbefaller at man gjør det på denne måten, hvis man har en CPU med "fullstendig" heatsink oppå. Det er og viktig at man vrir litt på CPU kjøleren for at partiklene fyller de små "porene" i heatsink'en.

Lenke til kommentar

Jeg tar en rein brødpose rundt arma og former tuppen som en kondom rundt pekefingeren slik at jeg får en blank og stram flate på tuppen. Så smører jeg utover et veldig tynt lag på BÅDE kjøler og kjerne. På denne måten får jeg to igjennomsiktige lag i stedet for et tjukt eller veldig tynt lag på kjernen. Denne måten fungerer utmerket. Passer på at plastposen ikke tar borti hovedkortet med tanke på statiske spenninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...