Gå til innhold

Farlig å bo ved en kraftledning?


Rivers

Anbefalte innlegg

Det er vel høyspenten som skaper magnetfelt, om jeg ikke tar helt feil. En elektromagnet på en skraphandler f.eks har veldig høy spenning. Denne løfter de bilvrak med. For å slippe bilen kutter de spenningen.

6634797[/snapback]

Jeg trodde formelen var F = I * l * B (?)

 

uansett, det er vel mer fare og går en høyspent enn i en varmekabel.

Nå er vel ikke spørsmålet om hva du bør sleike på, men hva som er farlig å oppholde seg i nærheten av :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke kjøp huset  :w00t:

6631983[/snapback]

Hus ikke kjøpt! :!:

 

Kanskje mest takket være banken som ikke er intressert i å låne ut hvis det er den minste lille mulighet for at det kaaanskje er en ørliten sjanse for at du muligens ikke skal klare å betale tilbake lånet... :confused::huh:

 

Er et helt sykt boligmarked her i landet :hrm:

Lenke til kommentar
Det er vel fortsatt ikke bevist at elektromagnetisme er farlig for kroppen. men det er mange som reagerer når de står for nærme høyspentledninger. Og når veldig mange dør av kreft ved å bo ved høyspentledninger så kan man kanskje ta et hint.

6635262[/snapback]

Det er vel en liten risk for at man kan dø

Men man kan jo dø av alt :)

 

Plutselig en dag når du spiser en brødskive med servelat og majones på så setter servelaten seg i halsen på deg så dør du

Lenke til kommentar
Det er vel fortsatt ikke bevist at elektromagnetisme er farlig for kroppen. men det er mange som reagerer når de står for nærme høyspentledninger. Og når veldig mange dør av kreft ved å bo ved høyspentledninger så kan man kanskje ta et hint.

6635262[/snapback]

 

Det værste er da det dør 10 stk. i nabolaget av kreft.. Da blir man skeptisk :S

 

 

Synes man hører ganske ofte om kjente som bor i nærheten av kraftledninger, og naboer som får kreft i hytt og gevær. Jeg kommer aldri, om det er bevist eller ei, til å flytte inn i nærheten av høyspentledninger.

6635362[/snapback]

 

 

Samme her ;o

Lenke til kommentar
Regn litt på det, så tipper jeg at du fort ser at dersom det er farlig å bo under kraftlinjene, så burde alle med varmekabler osv. i huset fått 3 nye bein, 4 nye armer og 5 nye svulster per halvår.

 

Jeg har enda ikke sett bevis, og tror det derfor ikke.

6631901[/snapback]

:tease: Litt forskjell på høyspentlinjer og de stusselig ledningen du har under gulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...