Gå til innhold

Noen som har døde pixler i PSPen sin?


fytech

Anbefalte innlegg

Det plager meg så sinnsykt, jeg har en død hvit pixel på høyre side av skjermen.

Men så er det noen som sier at det kan fikses med en video som heter ( PIXEL FIXER ).

 

Most people have been complaining to Sony about their stuck and dead pixels. Well I have done my research and I heard about a guy over at psphacks.net that had a LCD TV that had some stuck pixels and when he went to Best-Buy they gave him a dvd that flashed Red, Green and Blue over and over again. This supposedly "un-sticks" the stuck pixels, by calling them to do rapid changes (To my understanding). So I thought about it for a while, and I said, what the heck, I'll try it. So I made my own video that does this, and it works!

 

Admin edit: Several forums users have reported success with this video, though several have reported failures. You don't have much to lose, so just give it a shot and let us know your results.

 

So far, it has worked around 60% of the time. I tried it on my friend's that had 6 stuck pixels, and it fixed them all. The only real thing you can do is set the video to repeat and leave it on for a few hours. In Version 2.0, I have added a white screen and a black screen, so you can periodically check to see if your pixels have been fixed. This video works with all versions of the PSP, from 1.00 to 1.52; good luck with it to all of you.

 

http://www.psp-vault.com/modules.php?name=...q=getit&lid=355

 

Here is Version 2 of The Video

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 2 slike hvite pixels som jeg ser av og til.

Kjørte videoen på repeat nå i 15 minutter, men no luck.

 

Hvor lenge snakker man om?

Et døgn, en time, et fulladet batteri til tomt?

6630170[/snapback]

 

Lurer jeg også på.

 

Men hvordan kunne sony overse dette her, eller er det slikt med alle LCD Skjermer?

Lenke til kommentar
Jeg har 2 slike hvite pixels som jeg ser av og til.

Kjørte videoen på repeat nå i 15 minutter, men no luck.

 

Hvor lenge snakker man om?

Et døgn, en time, et fulladet batteri til tomt?

6630170[/snapback]

 

Lurer jeg også på.

 

Men hvordan kunne sony overse dette her, eller er det slikt med alle LCD Skjermer?

6631072[/snapback]

 

Det er nok desverre en del PSP skjermer som er sånn. Jeg har en 4-5 på min, men jeg merker de knapt lenger.

Merk at det er forskjell på død pixel og stuck pixel. Slik jeg har forstått det, så er det ikke mulig å gjenoppleve en død (hvit eller svart) pixel. De røde pixlene er stuck og kan av og til ristes til liv med en sånn film som skifter på farger.

Lenke til kommentar

Pixel feil er noe som er en risiko ved ALLE typer form for nyere LCD teknologi. Kjøper du en ny flatskjerm, er risikoen der. Men nyere skjermer kan ha minimum 3 pixel feil før du kan kreve at det er feil på produktet å få ny.

 

Ja, om den er stuck kan man kjøre en slik film, eller man kan rubbe på pixelen forsiktig med tommelen/pekefinger. Har selv gjort dette på min 19" lcd skjerm og det fungerte utmerket. For å gjøre dette på PSPen må man ta av dekslene, og derved ryker garantien. Så den beste metoden er nok å kjøre en slik film.

 

Jeg var heldig med min, fikk ingen døde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...