Gå til innhold

Feil på CD-rom etter rep. av laptop


Anbefalte innlegg

Har hatt min laptop inne på reprasjon for ei stund sia, pga feil i skjermbelysninga.

 

Da jeg fikk den tilbake, oppdaget jeg umiddelbart at det var noe galt med cd-rommen.

Noen cd-er fikk jeg ikke lest, og mange andre "strevde" den med å lese.

I senere tid har jeg ikke tenkt noe mer på det, de cd/dvd ene jeg bruker til vanlig har ikke problemer. Jeg mener også at det er bare vanlige cd-er som den har problemer med.

Men i dag fikk jeg et irriterende problem.. Jeg skulle installere et helt nytt eksemplr av wow. Innstallasjonen satte igang og jeg hørte på cd-rommen at den begynte å lese litt, stoppet opp, spann opp på nytt, leste litt, stoppet, spann opp på nytt osv. Det var fremgang i innstallasjonen, men det gikk tregt. Etter en time eller noe fikk jeg feilmelding(på CD1) om at installasjonen var avbrutt med lesefeil, at det kunne være riper/støv på plata osv. Jeg tok ut cden, men den var jo helt fin. Satte den i og startet innstallasjonen på nytt.

Denne gangen kom jeg til CD3, før samme feilen kom. Det hadde nå gått 4-5 timer siden jeg startet installasjonen. Samme lese,stopp,spinnopp,lese,stop,spinnopp...

 

Dette er en kombinert dvd/cd-rw på en Toshiba Sattelite.

 

Hva kan feilen være? Feil på cd-rommen? Dritt i leseren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Du sier det stort sett selv.

Ta ut cdrommen og blås på linsen.

Monter cdrommen igjen.

 

Fortsatt ikke ok - ring serviceverkstedet og klag på "reparasjonen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...