Gå til innhold

WD mybook, ekstremt følsom usb/signal 'på'


Anbefalte innlegg

ok, er en liten WD fan så skaffet meg Mybook serien, 250gb for å lagre bilder etc.

Problemet er at bare man "børster" borti med hånda på enden av usben, eller slå på lampa (lampe til kabel ligger rett ved usb kabel) så slår WD-disken seg på i en 5-10 sekunder før den merker det ikke var noe og shutter ned igjen..

 

for det første syns jeg dette er plagsomt, for det andre frykter jeg at det vil skade disken hvis det skjer gjentatte ganger.

 

Vet dette skyldes av/på med pc funksjonen WD disken har, noen måte jeg kan skru dette av på ? evt noen andre smarte ideer?

 

 

takker på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei og nei... og som sagt har dette med den automatiske av/på funksjonen som er bygget inn i disken, som gjør at den slår seg av sammen med pcen. Og at jeg har flere usb ting enn porter så må bytte på de, så usb kablene blir hengende å slenge, når jeg da kommer bort denne, eller denne usb kablen for en puls av et slag, kicker auto starten inn..

 

så går det ann å skru av denne auto start pisset? disken skal for det meste være skrudd av så er utrolig plagsomt at å bare skru på lyset slår den på :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...