Gå til innhold

Ipod 30Gb batterikapasitet


Anbefalte innlegg

Hei.

Finns det noen triks for å få ipoden til å bruke mindre strøm, og dermed ha lengre spilletid?

Det er jo klart at skjermen drar mye strøm, og hele displayet lyses opp selv om bare tekst vises. Har da vært inne på tanken om å modde ipoden slik at tekst osv blir hvit og bakgrunnen svart, slik at mindre pixler blir aktivert. Noen som har tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dette eventuelt vil ha en liten effekt på strømforbruket. Det som bruker mest strøm i en iPod med harddisk er nemlig - harddisken.

6622682[/snapback]

 

Hehe, ok. Visste ikke at det var harddisk, trodde det var flashminne slik som på fleste mp3-spillere. Men jeg tror fortsatt at det ville hatt en effekt fordi jeg har lagt merke til at den går fortere tom for strøm hvis jeg leter mye etter sanger/spiller video osv. Tror skjermen trekker en del faktisk.

Har tenkt å teste ut og måle spilletiden, men lurer på om det virkelig er trygt å modde ipoden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
,06/08-2006 : 15:09]Tror dette eventuelt vil ha en liten effekt på strømforbruket. Det som bruker mest strøm i en iPod med harddisk er nemlig - harddisken.

6622682[/snapback]

 

Hehe, ok. Visste ikke at det var harddisk, trodde det var flashminne slik som på fleste mp3-spillere. Men jeg tror fortsatt at det ville hatt en effekt fordi jeg har lagt merke til at den går fortere tom for strøm hvis jeg leter mye etter sanger/spiller video osv. Tror skjermen trekker en del faktisk.

Har tenkt å teste ut og måle spilletiden, men lurer på om det virkelig er trygt å modde ipoden.

6622713[/snapback]

 

"Regular" iPod, altså 30 eller 60 GB har harddisk. Nano og Shuffle har flashminne. Det som skjer når du hopper rundt og finner frem sanger er at disken spinner mer, dvs synker batteriet betraktelig. Spiller du av en hel cd av gangen spinner harddisken hvert 25-30 minutt (kommer an på bitrate), slik at batteriet varer lengre.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...