Gå til innhold

Nye høytalere for 2k? Hva bør jeg satse på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

17. September konfirmeres jeg. Skal kjøpe nye høytalere til pcen for ca 2000,-

Hva bør jeg satse på?

 

Har sett på noen anlegg.. blant annet disse til 1600,- eller disse til 1000,-

6622637[/snapback]

 

Har selv et par Proson høytalere og er noe av det beste jeg har hatt til å være så rimelige. Kanskje litt utenfor ditt budskjett, men disse er det virkelig trøkk i! Reality 63 mk2. Har ikke testet eller hørt de høytalerne som du viser til men Proson er et meget godt merke og kvalitet. :w00t:

 

Dali som spetter foreslår er også meget gode :D Ta deg en tur innom hifiklubben og se litt der. Mye bra! :D

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode tips. Skal se på dem litt senere i dag.

 

Det kommer jo helt an på hva du vil ha. Skal du spille høyt og ha mest mulig dunk eller er du ute etter litt lydkvalitet?

6622660[/snapback]

Jeg er ute etter lydkvalitet. My ikke være mye dunk, men greit med litt bass. - Noe jeg synes er med på å øke lydkvaliteten. :) Jeg vil også ha litt lyd.. og ikke noe sånn pinglete lav-volum greie :p
Lenke til kommentar
har de dali concept 1 høytallerne som spetten linker til, det er noen utrolig brae høytallere. De har utrolig bra lyd til den prisen, og vis du vil ha litt dunk dunk så får du det og. alt i alt er det noen høytallere som trygt kan anbefales :love:  ;)

6623581[/snapback]

 

Har consept 2 selv.. anbefales :D. MYYYE lyd for pengene.

Lenke til kommentar
har de dali concept 1 høytallerne som spetten linker til, det er noen utrolig brae høytallere. De har utrolig bra lyd til den prisen, og vis du vil ha litt dunk dunk så får du det og. alt i alt er det noen høytallere som trygt kan anbefales :love:  ;)

6623581[/snapback]

 

Hvis han først skal kjøpe dem, ville jeg heller valgt concept 2. Har hørt begge på hifiklubben, og synes 2'ern var en god del bedre - derav fyldigere bass.

Endret av TMH
Lenke til kommentar
Må jeg ha forsterker?

- Eller hvordan er utgangene? Regner med at det ikke er vanlig 3.5 mm mini-jack?

6623788[/snapback]

 

Du må har forsterker ja. Denne koster 1800 og burde gjøre susen.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Sort.htm

 

Selv om den er 2x40W så spiller den mye bedre enn andre "watt". Ta en tur innom hifiklubben en dag og hør. Der har de i tillegg et stort lokale som sluker lyd, så lyden blir mye høyere hjemme hos deg selv.

Lenke til kommentar
Må jeg ha forsterker?

- Eller hvordan er utgangene? Regner med at det ikke er vanlig 3.5 mm mini-jack?

6623788[/snapback]

Såklart må du ha forsterker til å drive høytalerne. Et greit stereoanlegg fra Hifiklubben vil komme på MYE mer med forsterker, høytalere og kabler enn om du kjøper et ferdig sett på Komplett.

Lenke til kommentar
Må jeg ha forsterker?

- Eller hvordan er utgangene? Regner med at det ikke er vanlig 3.5 mm mini-jack?

6623788[/snapback]

Såklart må du ha forsterker til å drive høytalerne. Et greit stereoanlegg fra Hifiklubben vil komme på MYE mer med forsterker, høytalere og kabler enn om du kjøper et ferdig sett på Komplett.

6623825[/snapback]

 

Det er klart det vil det, men du burde ikke kjøpe kablene hifiklubben vil selge deg. Kjøp heller noen billige kabler. Det er også en god forskjell i lydkvalitet på komplette surroundanlegg og dette vi anbefaler her.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Skal det brukes bare 2000 på både høytalere og forsterker, blir det jo ikke all verden.

 

Tror jeg da ville gått for en såkalt hjemmekino pakke fra ett av de store elektro varehusene. Da får du DVD spiller, forsterker, 5 små høytalere og en liten sub.

Mye morro for pengene, men ikke hi-fi.

 

Ellers kan du velge ett av de litt større surround anleggene beregnet for pc, med 5 små høytalere og en liten sub.

 

Ville ihvertfall ikke gått for de digre boksene det var snakk om her i starten.

Kjekt til fest med en kraftig forsterker gjerne, men ikke til en pc.

 

Se linkene under her for å se et par eksempler på hvilke anlegg jeg tenker på.

 

Elprice Panasonic anlegg

 

Elkjøp's Philips anlegg

 

Creative Gigaworks Pro Gamer G500 THX

 

Hilsen Nettulf

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...