Gå til innhold

Greier ikke og legge inn Windows på s-ata disk.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg prøver og legge inn windows på en S-ata disk, går alt helt smertefritt. Helt til ca midten av innstalasjonen, da kommer den opp og sier at den ikke finner cd-rommen :dontgetit: . Første gang stresset jeg veldig, tok ut og inn IDE-kablene og skiftet dem og alt. Ingen ting hjalp, når jeg trykket "Avbryt" begynte den bare og innstalere videre. Fikk dette opp 2 ganger i løpet av innstalasjoenen.

 

Fikk startet opp windows etter hvert, omtrent alt manglet. IE, Paint, Xp- skinnene, bilder og slikt som skal følge med windows.

 

Har prøvd 2 S-ata disker, 4 Windows plater. Samtlige windows plater virker med en gammel 30 gbs IDE disk.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å installere på S-ata må du inn med driver for kontrolleren.

Dette gjøres ved å presse F6 helt i begynnelsen (Se etter: "Press F6 to add aditional drivers..."

Deretter må du ha driveren på 3,5" floppy (Irriterende nok siden man stort sett ikke har floppy på pc'er i dag.)

Alternativt må du "slipstreame" driveren inn på cd plata.

En enkel måte å gjøre dette på er å bruke Nlite. Lastes ned HER

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...