Gå til innhold

Hvordan man IKKE skal bruke pcen sin


-=CH=-

Anbefalte innlegg

Her legger dere ut poster hvor det står av egen erfaring (det vil si din erfaring, ikke vennene eller venniners erfaring men din erfaring)

 

Det dere skal poste er det som står i Overskriften, nemlig hvordan man IKKE skal bruke en PC.

 

Når dere poster skal posten inneholde:

*Maskinvare (hvis det har noe med historien og gjøre)

*Hva som ble gjort med pcen

*Hvorfor det ble gjort

*Hva ble ødelagt

*og en konklusjon om du syntes selv om det var smart av deg

 

Send inn flere forslag etter hvert som ting skjer eller du bruker pcen på feil måte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke legg hovedkort rett på kabinettet uten skruer imellom, resultat: kortslutning.

6621454[/snapback]

 

Det har faktisk jeg også gjort også :( lå en liten skrue under hovedkortet uten at jeg viste det, slo på pcn. poff, så begynte det å ryke av hovedkorte.

Da var den ødelagt! :ermm:

Lenke til kommentar

Dere glemmer og skrive hvorfor dere gjorde dette, ett historie forløp.

eksempel:

 

Jeg hadde nettop fått ett nytt hovedkort, hadde spart lenge og vel for å få råd til det, nemlig ett Ultra Fiolett 600X <----(fant bare på noe) jeg hadde sommerfuler i magen når jeg monterte det, men jeg glemte og montere det med isolerte opphøgninger så når jeg satte på pcen sa det barre paff

 

 

 

 

Gjør noe liknende du og:P

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar

Du bør ikke slette noen viktige systemfiler rett etter du har formatert samtidig som du tenker "Hva er det verste som kan skje?"

 

Grunnen til det ble gjort: De var så irriterende, de lå ikke på samme partisjon som windows engang.

 

Det som ble ødelagt: 45 minutter av livet mitt ble totalt bortkastet fordi jeg måtte formatere ENDA engang.

Lenke til kommentar

Ikke installer XP på nytt uten å forsikre deg om at platen du installerer fra er SP1 eller nyere, sålenge du har en disk på mer enn 127GB.

 

Det som skjedde var at jeg skulle installere XP på nytt. Hadde på den tiden delt disken i to, C: og D:. Planen var å legge alt av backup over på D:, og formatere C:.

Jeg formaterte C: med XP vanilla, og resultatet var at alt på disken forsvant, og jeg måtte vente en god stund før jeg ordnet en slipstream med SP2.

 

Moralen kan vel forsåvidt være at man aldri skal formatere, og ha backup på samme disk. (Det som var mest viktig hadde jeg selvsagt tatt på CD, men likevel gikk det mye musikk og video tapt.)

Det gode var at jeg fikk ryddet ganske bra opp :p

Lenke til kommentar

Ikke dra ut / Sett inn støm til komponenter (dvd rom/brenner) mens maskinen er på. (den kan ta kvellen)

 

Ikke kom borti ram brikkene med metalltråd eller lignende:

Jeg skulle sette opp en vifte inni maskinen min, den hadde så teit størrelse så jeg måtte bruke en tynn kobbertråd(isolert) til å surre den fast. Maskinen var på (maskinen skal være av ved uansett mekking), kom borti ramen ved enden på tråden, det stod en liten gnistsprut, å maskinen slo seg av. nektet å slå seg på på ca 10min, men, etter 10min så gikk den som den alltid har gjort.

 

Ikke gjør noe inni maskinen mens maskinen er på, ikke koble til en vifte engang

 

Har en til, ikke prøv på noe OC, hvist du ikke kan noe o det, og bare har lest litt random rundt omkring på et forum. Må sette seg litt inn i det, før man begynner å stille på ting

Lenke til kommentar

ikke prøv og jupstart en harddisk mens den andre er tilkoblet på samme strøm kabel .

 

etter en liten oppdatering i min data for en stud sidne , så ville ikke den ene hardisken starte , så jeg tengte at jeg kunne prøve og "jump" starte den ved og plugge i strømmen etter at datan var bootet , hardisken var jo fukked uansett så det kunne vell ikke bli værre liksom , vell det som skjedde var at den andre disken min og tok natta .

 

ca 500gb med div data borte , og siste backupen av mine dokumenter var 6 mnd gammel !!

 

oo kom til og tenke på at jeg ikke har tatt ny backup av mine dokumenter enda , kanske noe jeg snart burde gjøre

Lenke til kommentar

Ikke sett en laptop(med USB-porter bakpå) ned på gulvet(med bakenden først) uten å ta ut alle usbpluggene.

Resultat: Plastikktingen i usbporten kan knekke, og neste gang du setter i en usbenhet i utgangen, kan usbporter + pc være ødelagt.

 

Jeg satt som vanlig med laptoppen på fanget da telefonen ringte, jeg tenkte at det var jo andre hjemme å jeg gadd ikke å ta den; før jeg kom på at mamma hadde gått for å handle. I all hast la jeg pcen på gulvet og tok telefonen. Selfølgelig merket jeg ingenting før nestegang jeg skulle sette musen i USB , da alt ble svart og pcen nektet å skru seg på i de neste 10-5 minuttene.. Så nå sitter jeg med en laptop uten usb og div. andre porter som også ble ødelagt i samme slengen... :(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...