Gå til innhold

Gigabyte P965 DS3 vs. DS4


Bakkem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DS4 har noe nedre strømforsyning til CPU såvidt jeg vet, samt at det også har firewire og en noe bedre passiv kjøleløsning. Det er jo et nyere kort også. Leste en vei på Xtremesystems at en galning hadde fått opp 480Mhz FSB på DS4 :dribble:

 

Pst!: Mamoz har 2stk DS4 igjen på lager... (etter jeg kjøpte det 3.) løp og kjøp! Det kan bli lenge til de kommer inn igjen ser det ut til.

Lenke til kommentar

GA-965P-DQ6

  1. Northbridge: Intel® P965 Express Chipset

  2. Southbridge: Intel® ICH8R

  3. Gigabit LAN Controller (Marvell 8053)

  4. Realtek ALC888DD Channel Audio Codec

 

GA-965P-DS4

  1. Northbridge: Intel® P965 Express Chipset

  2. Southbridge: Intel® ICH8R

  3. Marvel 8053 Gigabit LAN Controller

  4. Gigabyte SATA 3Gb/s Controller

  5. Realtek ALC883 8 Channel Audio Codec

 

Eneste forskjell som er synlig i spesifikasjonene på siden til Gigabye.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

DS4 har "6 phase" CPU-strømforsyning, DQ6 har 12 (og hevder dermed å ha Quad Core støtte). De bruker også en litt forskjellig onboard lyd-chip, men for min del går det i X-Fi uansett. De ser også helt like ut, med eneste forskjell at DQ6 har dobbelt så mange transistorer rundt CPU-socketen.

 

Etter det jeg har sett rundt på diverse forum sliter folk med å få DQ6 over 360Mhz FSB, men det problemet kan være løst i neste bios-revisjon (slik som med ASUS P5B). DS4 har jeg sett klokket opp til 480FSB med en E6300 et eller annet sted på XS.org.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Det spørs litt hvilken prosessor du skal bruke det til. Sånn jeg har fostått det, er DS3 bra på core 2 med 2 MB case, men med kun 3-fasers strømforsyning blir det for dårlig til å takle de versjonene med 4 MB. Det tryggeste valget for fremtiden er nok DS4, og uansett er det ikke nødvendig med 12 faser for å kjøre Kensington(4kjerner). Har sett et MSI P975 PowerUp kjøre den på XS.org. Det har bare 4-faser.

Endret av Tor-K-El
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...