Gå til innhold

"Mistet forbindelsen" ved BT-overføring fra pc


Anbefalte innlegg

Stuff:

Benq-Siemens S68

Trust Bluetooth 2.0 adapter

 

Problem:

Det funket før, men nå når jeg skal overføre filer fra pc til mobil får jeg feilmeldingen "Mistet forbindelsen". Feilmeldingen dukker opp en tilfeldig gang midt under overføringen. Filene det dreier seg om er wav-filer på ca 3 mb.

 

 

På benq-siemens sine nettsider står det at jeg skal oppgradere firmware på denne måten

Connect your mobile to the PC using one of the following cables compatible with your S68:

Data Cable serial DCA-100 / Data Cable USB DCA-140 / Sync Station DSC-100.

 

Betyr det at jeg ikke kan oppgradere firmware ved BT? Finnes det noen butikker som gjør dette for deg?

 

 

ææærbødigst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MobilKnut er inne på noe her. De fleste nye BenqSiemens har SOA, service over air, slik at du kan oppgradere firmware via mobilnettet. Koster noen kroner å laste det, men det går.

 

Har tipset om dette i noen tråder nå. BenqSiemens har en god nettside for telefonsupport. Og de har gode løsninger for firmware-oppdatering. Mer enn man kan si om en del andre merker....

 

Sjekk her: S68 service

 

Så får man vurdere om det kan lønne seg å kjøpe kabel og laste ned firmware via internett og installere fra PC'en.... Pluss at man får utnyttet mulighetene med telefonen mot PC mye bedre med kabel enn med Bluetooth eller Irda pga hastigheten.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg blir nødt til å bumpe min egen tråd...menmen:

 

Jeg fant ut at jeg ikke hadde "Device managment" under "Extras" på menyen og derfor må jeg oppgradere software/firmware før jeg kan gjøre noe med SOA. Jeg må gå til innkjøp av en kabel, og da er jeg liksom like langt, fordi jeg ikke trenger SOA når jeg har en kabel.

Men en kabel it is!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...