Gå til innhold

Mangler 220 000 arbeidstakere i 2010


Anbefalte innlegg

http://www.bt.no/na24/article286714.ece

 

Noen av dere vil kanskje se på denne artikkelen som dårlig nyheter, men ikke jeg. Siden Norge skriker så mye etter arbeidskraft i fremtiden vil det bli nødvendig å ta imot mange flere innvandrere. Da vil Norge bli mer flerkulturelt og vi vil lære mer av fremmede kulturer og måter å se livet på. Dette vil berike det norske samfunnet. Samtidig vil disse innvandrerne sørge for at syke og pleietrengende nordmenn kan fortsette å få den pleie og behandling de trenger, istedet for å bli tvunget ut i ett kaldt arbeidsliv.

 

Ved å øke innvandringen til Norge kan vi fortsette å ha sjenerøse velferdsordninger som ivaretar behovene til de vanskeligstilte i samfunnet. Sykemeldinger og uføretrygd er grunnpilarer i det norske samfunnet. I tilfelle sykdom eller andre alvorlige lidelser er det nødvendig å vite, ikke tro, at en får dekket utgifter til behandling og at en får betalt fri fra jobben. Dette er essensielt i ett humant samfunn. Hvis vi skal kunne ta vare på de vanskeligsstilte i samfunnet må vi ta penger fra de rikeste og gi til de trengende. Det er dette som er grunn ideen i sosialismen. I tiden som kommer når etablerte velferdsordninger står i fare for å bli ødelagt er det ekstra viktig å opprettholde ett dynamisk skattenivå som skatter de rikeste mest og en stat som fordeler godene etter behov.

Personlig kommer jeg til å "studere" i de 8 år som statens lånekasse gir støtte for og så får eg se om eg får en grei nok jobb, hvis ikke har eg alltid sossen å falle tilbake på.

Altså! Skal vi opprettholde dagens velferdssamfunn er det kritisk at flere innvandrere slipper til. Stemmer du Frp vil ikke dette skje da de er blindet med ett hat mot innvandrere

Endret av magicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp McFly. Ingen kan med sikkerhet si hva morgendagen vil bringe.

 

Trøls: Innvandrere samler seg i oslo pga det er der de finner likesinnede. Hadde eg fløttet te afrika så hadde eg neppe likt å bo i bushen. Da hadde eg heller flyttet til byene der eg kunne funnet andre vestlige. Fra før av fins det mange incentiver for alle(ikke bare innvandrere) til å flytte til nord-norge. F.eks redusert skatt og at stemmen din teller mer ved valg. En videreføring av slike virkemidler vil være ett virkemiddel som det kan utredes nærmere om.

Men personlig så ser eg ikke noe problem i at innvandrerne samler seg i Oslo. Det er da ett fritt land.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke har mye innvandring, så blir arbeidsgiverne heller nødt til å ansette dem de strengt tatt ikke vil ha, som folk over 45, langtidsledige og andre folk som arbeidsgivere ofte ikke liker.

6620923[/snapback]

Nå står det i artikkelen at vi har 70.000 arbeidsledige og at prognosene viser at behovet vil være 200.000. I tillegg trenger vi ENDA flere villige arbeidstakere enn dette som går ledige. Vi trenger nemlig minimum 2% arbeidsledige i samfunnet som sørger for at etterspørselen etter arbeidskraft ikke går i taket. Da vil lønningene følge etter og den generelle prisstigningen vil fly til himmels.

 

Så at vi har ett behov for utenlandsk arbeidskraft er hevet over enhver tvil.

 

Hvis en arbeidsgiver har valget mellom en arbeidstaker over 45, en langtidsledig og en innvandrer så er det langt ifra gitt at arbeidsgiveren favoriserer innvandrere. Heller tvert imot. 45åringen og langitdsledigen snakker begge norsk, deler den samme kulturen og har mye bedre kjennskap til norske lover, regler, skikker og generell norgeskunnskap som er nødvendig i de fleste jobber.

Lenke til kommentar
Men personlig så ser eg ikke noe problem i at innvandrerne samler seg i Oslo. Det er da ett fritt land.

6620747[/snapback]

Ta en titt på dette:

http://km.grogg.org/video/welcome_to_sweden.mpg (takk til sumptrollet for link)

 

De er unge og har våpen. De er innvandrere og fattige. De bor i Malmöforstaden Rosengård, hvor selv ambulansene ikke tør å kjøre inn uten politieskorte. Dette kan også skje i Norge, frykter ekspertene. Bussene har sluttet å kjøre inn hit fordi de ble steinet. Når man kjører inn i Rosengård, «lämnar man Sverige».

 

Kjenner jeg deg rett biter ikke dette særlig på deg, men du kan da ikke mene at du vil ha det slik? Er dette 'flerkulturelle' samfunnet du visstnok liker så mye? Hvis det virkelig er det du så gjerne vil ha, kan du da ikke like at alle samler seg i en bydel i Oslo?

Lenke til kommentar
Men personlig så ser eg ikke noe problem i at innvandrerne samler seg i Oslo. Det er da ett fritt land.

6620747[/snapback]

Ta en titt på dette:

http://km.grogg.org/video/welcome_to_sweden.mpg (takk til sumptrollet for link)

 

De er unge og har våpen. De er innvandrere og fattige. De bor i Malmöforstaden Rosengård, hvor selv ambulansene ikke tør å kjøre inn uten politieskorte. Dette kan også skje i Norge, frykter ekspertene. Bussene har sluttet å kjøre inn hit fordi de ble steinet. Når man kjører inn i Rosengård, «lämnar man Sverige».

 

Kjenner jeg deg rett biter ikke dette særlig på deg, men du kan da ikke mene at du vil ha det slik? Er dette 'flerkulturelle' samfunnet du visstnok liker så mye? Hvis det virkelig er det du så gjerne vil ha, kan du da ikke like at alle samler seg i en bydel i Oslo?

6621793[/snapback]

 

Husker jeg leste denne artikkelen for ikke så lenge siden. Leste at det var en slik bro en må kjøre under for å komme inn til Rosengård og der hadde de tegnet opp en strek hvor det sto på ene siden "Sverige" også sto det "Rosengård" på den andre siden.

Lenke til kommentar

Innvandringen slik den fremstår i dag koster langt, langt mer enn den smaker og har vært en katastrofe for norge. Eneste grunnen til at vi ikke merker noe ennå er på grunn av den ufattelige oljerikdommen. En oljerikdom som vil gå i svinn ifølge NHO på grunn av dagens innvandringspolitikk.

 

Jeg har en radikal idè...

 

Istedet for å skjule arbeidsløshet, særlig i nordnorge, med uføretrygd, og å uføretrygde folk som ikke får jobb eller fulltidsjobb, så kunne det jo vært èn ide å frigjøre disse til andre ting.

 

Og når vi først snakker om ting som overhodet ikke lønner seg... har vi også hundretusener av bønder som knapt får ting til å henge sammen.

 

Og så burde vi istedet åpne for arbeidsinnvandring slik det er i USA. De som får jobb eller er spesielt kvalifiserte. Og så må vi slutte å herse med folk som forelsker seg i statsborgere fra andre land. Med ett untak. Innvandrere burde ikke ha lov til å hente ektefeller fra hjemlandet. Da burde de istedet flytte tilbake til sitt opprinnelige hjemland da deres samlede tilknytning der er større. Det vil også fremme integrasjon.

Lenke til kommentar
....

Hvis vi skal kunne ta vare på de vanskeligsstilte i samfunnet må vi ta penger fra de rikeste og gi til de trengende. Det er dette som er grunn ideen i sosialismen. I tiden som kommer når etablerte velferdsordninger står i fare for å bli ødelagt er det ekstra viktig å opprettholde ett dynamisk skattenivå som skatter de rikeste mest og en stat som fordeler godene etter behov.

...

6620676[/snapback]

Herregud for en sviktende logikk. Ikke et eneste ord om verdiskapning. Bare "ta penger fra de rikeste og bruk dette til å betale for mer arbeidskraft..." Tror du virkelig "de rike" er en uutømmelig kilde av penger man bare kan ta for å finansiere alt staten trenger? Hvis nei, hvorfor nevner du ikke verdiskapning med et eneste ord?

 

Grunnpilaren i velferdssamfunnet er og blir en solid verdiskaping i den private sektor. Bare på den måten kan vi på lang sikt opprettholde velferden vår.

 

Å bare importere fler mennesker til å jobbe med velferd (til en stat som allerede har verdens største offentlige forvaltning i forhold til folketallet!) er en politikk som vil føre til økonomisk ruin i fremtiden. Og fordi vi har importert flere mennesker, så vil vi ha enda flere omsorgstrengende i fremtiden.

 

Sosialismen, slike magicus beskriver den, vil føre til den sikre økonomiske ruin for Norge. (Og jeg har ikke en gang tatt med i beregningenel de sosiale utfordringer som økt innvandring medfører...)

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Fy faen jeg ble kvalm av den videoen fra svergie, blir vell snart sånne tillstander her i norge å hvis de rødgrønne kommunist sosialistene får fortsette

 

dem burde skrive mer og vise mere sånt på tv her i norge også hvordan flertallet av innvandrene er, det ville gitt mange flere stemmer til frp, men pressen er jo så å si styrt av sosialister

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
....

Hvis vi skal kunne ta vare på de vanskeligsstilte i samfunnet må vi ta penger fra de rikeste og gi til de trengende. Det er dette som er grunn ideen i sosialismen. I tiden som kommer når etablerte velferdsordninger står i fare for å bli ødelagt er det ekstra viktig å opprettholde ett dynamisk skattenivå som skatter de rikeste mest og en stat som fordeler godene etter behov.

...

6620676[/snapback]

JBlack har sagt det viktigste alt, men dette sitatet rant meg i hu:

 

"We contend that for a nation to try to tax itself into prosperity is like a man standing in a bucket and trying to lift himself up by the handle." – Winston Churchill (1903)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Fy faen jeg ble kvalm av den videoen fra svergie, blir vell snart sånne tillstander her i norge å hvis de rødgrønne kommunist sosialistene får fortsette

 

dem burde skrive mer og vise mere sånt på tv her i norge også hvordan flertallet av innvandrene er, det ville gitt mange flere stemmer til frp, men pressen er jo så å si styrt av sosialister

6626597[/snapback]

 

Ja, det er vel bare FrP som kan politikk? Innføre fornorsking av innvandrere, forby et verdensreligion i et demokratisk samfunn, og bli like tilbakestående som Iran og dra tilbake og hente fram kristelige verdier igjen. Jupp, en stemme på FrP fra meg.

 

EDIT: Beklager, noe formulert helt feil.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Fy faen jeg ble kvalm av den videoen fra svergie, blir vell snart sånne tillstander her i norge å hvis de rødgrønne kommunist sosialistene får fortsette

 

dem burde skrive mer og vise mere sånt på tv her i norge også hvordan flertallet av innvandrene er, det ville gitt mange flere stemmer til frp, men pressen er jo så å si styrt av sosialister

6626597[/snapback]

 

Ja, det er vel bare FrP som kan politikk? Innføre fornorsking av innvandrere, forby et verdensreligion i et demokratisk samfunn, og bli like tilbakestående som Iran og dra tilbake og hente fram kristelige verdier igjen. Jupp, en stemme på FrP fra meg.

6626775[/snapback]

 

Alle religioner er noe forbanna tull som ikke hører hjemme blant dem som styrer et land, såkart folk kan tru hva dem vill men de som styrer skal være nøytrale!

Så om en person ikke har religion, så er han nøytral? Personlig foretrekker jeg en person med religion og moral, fremfor en person uten religion og uten moral.

 

 

muslimer hører ikke hjemme i norge! akkurat som at vi normenn ikke hører hjemme i de møkka landa deres

Så du mener at alt norsk næringsliv, bør trekkes fra muslimske land? Riktig imponerende retorikk, som jeg sist så på Vigrid sine sider.

 

og du er vel muslim så dra deg hjem og ta slekta med deg! :w00t:

Det er slike uttalelser som saboterer integreringen. La oss håpe at du kan lære litt folkeskikk her inne, slik som mange andre (meg selv inkludert). ;)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
"We contend that for a nation to try to tax itself into prosperity is like a man standing in a bucket and trying to lift himself up by the handle." – Winston Churchill (1903)

 

Winston Churchill var mange ting. Økonom eller statsmann var han hvertfall ikke. Ser vi hvordan den produksjonsbaserte bruk og kast økonomien fungerer, så ser vi også at det ikke kan fungere i lengden. Men det kommer selvsagt bare til å forandre seg når det er økonomi i det. Når skogene er så små at de er mer verdifulle som turistattraksjoner og reservat enn som tømmer og til å fore opp hamburgerkve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...