Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med hjemmenettverk--deling av adresser


Anbefalte innlegg

Hei jeg har problemer med at linksysen ikek klarte å dele ut nok IPer (ihvertfall slik jeg forstår det).

JEg har satt den den til å dele max DHCP 50 IPer.

 

Jeg har et nettverk hjemme med 6 enheter som er koblet til med kabel til enhver tid. 4 av disse har statisk ip. i tillegg er det iblant opptil 3 enheter som kobler seg til via den trådløse delen.

Tidligere var det 5 og ikke 6 enheter som var koblet til via kabel, og da fungerte alt fint. Da jeg koblet til 1 enhet til (slik at det nå var 6 enheter) begynte det å skje ting.

Først så ville den ikke la alle enhetene koble seg på...ville ikke gi IP. men etterhvert med å koble til og fra enhetene fikk jeg alt til å fungere, bortsett fra at den ene enheten ikke fikk IP (PCn står bare og "henter IP" uten at noe skjedde, til slutt fikk jeg beskjed om at "begrenset eller ingen forbindelse"...og det hjalp ikke å "reparere" eller "release" og "renewe".

Idag forsøkte jeg å koble alt fra hverandre, for så å sette det sammen igjen (inkl nettverksuttakene som alt går via, til rommene i huset).

Dette hjalp ikke :cry: jeg har nå bare 3 enhter som får IP via kabel.

noen som har noen gode råd?

har lagt ved kart over hvordan nettverket er satt opp

 

edit: oppdaterte bildet litt :)

edit2: glemte å si at jeg har en linksys wrt54g-router

post-26538-1154811057_thumb.jpg

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som kan hjelpe meg ?

 

kan legge til at om jeg kobler fra alt, og kobler kabel direkte til den bærebare så får jeg kontakt. om alle lednigene koblet til, og jeg da tar en av kablene og prøver får jeg beskjeden "begrenset eller ingen forbindelse"

begynner å bli frustrert...håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...