Gå til innhold

shawshank eller godfather på første i imdb 250


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Du kan ikke argumentere for at Shawkshank Redemption er nyskapende ved å kalle den unik, vel? Og du kan vel heller ikke nødvendigvis kalle noe unikt fordi mange liker den? Isåfall er musikken på Eurovision unik, fantastisk og nyskapende den også.  :w00t: 

 

Men nei, filmer trenger ikke å være nyskapende.. men er man ca. middels interessert i film så ønsker man vel ikke se 100 filmer krabbe logrende etter èn film, ofte av finansielle årsaker, gjør man? Eller 17 meningsløse oppfølgere av den og den suksessfilmen? Eller remakes og blåkopier av gamle klassikere?

Det må da gå an å finne på noe eget.

 

S,

6639775[/snapback]

 

Jeg mener Shawshank er unik i måten den gjennomfører fortellingen på. Den er så godt fortalt at jeg mener INGEN annen kan følge den. Eurovision musikk er jo unik? Det er jo ingen andre steder du finner så mye musikk plassert på så små lokaler? Jeg trenger ikke kalle den fantastisk, men den kan absolutt være nyskapende!

 

Naj, man ønsker selvfølgelig ikke det. Men mener du altså det at Shawshank Redemption gir deg en følelse av at denne filmen...denne trengte de ikke lage, for den har vi sett før? Det mener jeg blir intet annet en idiotisk å si. Forstår poenget ditt her, men ser ikke helt at den inngår i det jeg skrev. Husk også at nyskapende nødvendigvis ikke trenger å være bra. Jeg personlig mener at Shawshank Redemption absolutt fortjener den plassen den har. Jeg mener den er unik med tanke på hvor GODT den forteller historien. Jeg mener at det er INGEN annen film som kan måle seg med hvordan historien blir presentert. (Husk at dette er personlige meninger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Men mener du altså det at Shawshank Redemption gir deg en følelse av at denne filmen...denne trengte de ikke lage, for den har vi sett før? Det mener jeg blir intet annet en idiotisk å si.

6639976[/snapback]

 

Jamen... vi har jo sett det før. Hva er det som er nytt med Shawshank?

Lenke til kommentar
Men mener du altså det at Shawshank Redemption gir deg en følelse av at denne filmen...denne trengte de ikke lage, for den har vi sett før? Det mener jeg blir intet annet en idiotisk å si.

6639976[/snapback]

 

Jamen... vi har jo sett det før. Hva er det som er nytt med Shawshank?

6640054[/snapback]

 

Jeg har vertfall aldri hatt den følelsen med tanke på at den er så bra gjennomført...er ikke en film jeg synes filmhistorien skulle ha spart seg for!

Lenke til kommentar

Det finnes jo nesten bare èn film fra 90-tallet som er nyskapende innen teknisk filmproduksjon, nemlig The Matrix.

 

Shawshank er i allefall ikke noe ny innen noe som helst. Det er en vakker historie, men som jeg har sagt tidligere, finnes det veldig mange vakre historier der ute. De ligger ikke på plass #2 på IMDB sin top 205-liste, og det burde ikke Shawshank heller, imho.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det finnes jo nesten bare èn film fra 90-tallet som er nyskapende innen teknisk filmproduksjon, nemlig The Matrix.

6640086[/snapback]

 

Forrest Gump

Toy Story

Casper

Independence Day

Jurassic Park

Lenke til kommentar
Det finnes jo nesten bare èn film fra 90-tallet som er nyskapende innen teknisk filmproduksjon, nemlig The Matrix.

6640086[/snapback]

 

Forrest Gump

Toy Story

Casper

Independence Day

Jurassic Park

6640165[/snapback]

 

Joda joda, men jeg tenkte mer på kameraføring og slikt enn bare CGI. Scena hvor Neo legger seg langflat i lufta var jo til å måpe av. Bullet-time scena i den hallen var jo også orgasmisk. Selve CGI'en synes jeg ikke er SÅ imponerende i Matrix.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Eg såg Lola Rennt på skulen for mange år sidan, og kjeda meg frå start til slutt. Muligens fordi språket var på tysk, hugsar lite frå den.

6640776[/snapback]

 

Jøss, så du Lola Rennt på skolen? Ikke rart du ikke liker den. Alle filmer som visstnok er gode som du har sett på skolen burde sees om igjen. Lola Rennt er fabelaktig. Husker at jeg kom over den på NRK2 for et år siden ca, og hadde tenkt å bytte kanal pga. at jeg ikke trodde det var filmen for meg. Endte opp med å se hele og kjøpe den på dvd kort tid etter. :love:

 

Når det gjelder Gudfar kontra Shawshank, ender jeg nok opp på Gudfaren. Shawshank er, som wh1te var inne på, ikke spesielt nyvinnende. Filmen er gjort så mange ganger før, det eneste som skiller Shawshank fra de andre er at den er så godt gjennomført. Jeg synes hele gudfaren-fenomenet er noe eget i motsetning til shawshank.

Lenke til kommentar
Jøss, så du Lola Rennt på skolen? Ikke rart du ikke liker den. Alle filmer som visstnok er gode som du har sett på skolen burde sees om igjen. Lola Rennt er fabelaktig. Husker at jeg kom over den på NRK2 for et år siden ca, og hadde tenkt å bytte kanal pga. at jeg ikke trodde det var filmen for meg. Endte opp med å se hele og kjøpe den på dvd kort tid etter.  :love:

6641000[/snapback]

Jepp, trur faktisk det var på tysk utan undertekst i forbindelse med tyskfaget, lite heldig vil eg nok påstå.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Jeg mener Shawshank er unik i måten den gjennomfører fortellingen på. Den er så godt fortalt at jeg mener INGEN annen kan følge den. Eurovision musikk er jo unik? Det er jo ingen andre steder du finner så mye musikk plassert på så små lokaler? Jeg trenger ikke kalle den fantastisk, men den kan absolutt være nyskapende!

 

Eurovision-musikk er vel ikke akkurat den type musikk som er regnet som nyskapende nei. Det er vel popsvisker kun ment for å være fengende stort sett. :)

 

Naj, man ønsker selvfølgelig ikke det. Men mener du altså det at Shawshank Redemption gir deg en følelse av at denne filmen...denne trengte de ikke lage, for den har vi sett før?

 

Neida, filmen er helt okei den, men jeg klarer fortsatt ikke å skjønne hva denne filmen har fremfor lignende filmer som The Green Mile, Forrest Gump osv. For meg er det liksom bare en by-the-book-Spielberg style. Hvorfor er isåfall ikke en av Spielberg sine filmer anset like høyt?

Mulig jeg bare ikke forstår fordi jeg ikke tenner på den type film. For meg gir det like mye mening som at Elling skulle hatt #2 på IMDB. Fin film liksom, men tidenes nest beste? Hvorfor?

 

Det mener jeg blir intet annet en idiotisk å si. Forstår poenget ditt her, men ser ikke helt at den inngår i det jeg skrev. Husk også at nyskapende nødvendigvis ikke trenger å være bra. Jeg personlig mener at Shawshank Redemption absolutt fortjener den plassen den har. Jeg mener den er unik med tanke på hvor GODT den forteller historien. Jeg mener at det er INGEN annen film som kan måle seg med hvordan historien blir presentert. (Husk at dette er personlige meninger)

 

Det finnes flere hav med filmer som forteller historier veldig godt. Det er jo det de fleste filmer sikter etter. Men misforstå meg rett, synes filmen er ganske så fin den, men må innrømme at jeg selv ikke ville vurdert den på en Topp 5000 liste engang. Det er kanskje ikke filmen sin skyld da, men heller det at det finnes så mange filmer som er så ufattelig mye bedre.

 

S,

Lenke til kommentar
Har aldri sett Gudfaren, og hvis jeg ser den tviler jeg på at den er "mind-blowing" i 2006. Men Shawshank liker jeg godt!  :)

6621353[/snapback]

Da har du en overraskelse i vente. Var ganske skeptisk før jeg så den første gangen jeg også, men herregud for en film!

 

Begge filmene ligger nok på topp 10 for min del. Greier ikke bestemme meg mer nøyaktig enn det.

Lenke til kommentar
Da har du en overraskelse i vente. Var ganske skeptisk før jeg så den første gangen jeg også, men herregud for en film!

6649807[/snapback]

 

Jeg gledet meg som en unge ( :hrm: ) da jeg skulle se den, men var heller skeptisk da jeg hadde sett den. Ja, det er en god film, men er ikke like god nå, hvis man ikke vet om hva som var så revolusjonerende da den kom.

 

Filmen jeg helst ville ha hatt på førsteplass er Pulp Fiction og Reservoir Dogs på andre. Jeg er en større fan av RD, men valgte Pulp Fiction grunnet at den er større, og annerledes fra en del andre filmer med den geniale måten å fortelle historien på. Men, hey, dette ble off topic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva var nyskapende med Forrest Gump innen teknisk filmproduksjon? Bare lurer..

6650630[/snapback]

 

Den hadde flere brilliante CGI-øyeblikk og var foran sin tid på dette punktet. Det er grunnen til at den vant Oscar for beste effekter. Se behind the scenes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...