Gå til innhold

Hjelp til å sette opp egen webserver!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lastet ned EasyPHP. Jeg synes denne er langt enklere enn Xampp.

 

Problemet er at jeg ikke får folk til å komme inn på siden min. Jeg har registrert domenet cruxweb.no-ip.orgNo-ip.org. Men når jeg da skriver inn cruxweb.no-ip.org i nettleseren, så kommer jeg til denne siden. Hvorfor? Hvorfor kommer jeg ikke til mappa der filene mine ligger? Hvis jeg skriver localhost så kommer jeg jo dit, men det kan jo ikke andre folk...

 

Hjelp meg noen? :hmm::hrm:

Endret av CruX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du hoster serveren hjemme? Er det da mulig at du sitter bak en ruter og derfor din lokale ip / eksterne ip er forskjellig. Som igjen, med de aller flester rutere ikke går. På grunn av du liksom må først ut av ruteren så tilbake inn i ruteren igjen. Prøv å få en kamerat til å teste eller bruk en proxy, så hvis det fungerer kan du bare legga det til i host fila ;)

Lenke til kommentar
Så du hoster serveren hjemme? Er det da mulig at du sitter bak en ruter og derfor din lokale ip / eksterne ip er forskjellig. Som igjen, med de aller flester rutere ikke går. På grunn av du liksom må først ut av ruteren så tilbake inn i ruteren igjen. Prøv å få en kamerat til å teste eller bruk en proxy, så hvis det fungerer kan du bare legga det til i host fila ;)

6619482[/snapback]

 

 

Eh, hæ? Når noen går inn på den så skjer det ingenting...

Lenke til kommentar
Grunnen til at du kommer til den siden er at det er ruteren dins nettside. Har du forwarded portene skikkelig?

 

(litt offtopic, men tråden er grundig feilpostet)

6619510[/snapback]

 

 

Jeg vet ikke hvordan man forwarder portene skikkelig..

Lenke til kommentar
ser du har en Thomson Speedtouch ruter, den siden du kommer til er web-interfacet til denne ruteren og dette må deaktiveres via telnet inn til ruteren før du kan kjøre en webserver på innsiden...

 

oppskriften for dette finner du sikkert på google

6619518[/snapback]

 

Hvordan gjør jeg det? Kan du prøve å google det for meg? Jeg har ikke peiling på routere/modemer, og jeg vil heslt ikke fucke til nettet mitt.

Lenke til kommentar

Bedre hjelp i nettverksforumet?

Slik jeg ser problemet ditt trenger du vel bare og åpne en port i routeren din, (mer info finner du på produsentens hjemmeside) lage en fast ip til din "server" som på en eller annen måte forbindes med port 80 på routeren.

 

1. Sette opp statisk ip (fast ip)

2. Åpne en port i routeren, (port 80) som fører videre til din maskin

3. Og du skal være i boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...