Gå til innhold

Hvordan ta livet av spillkonsoller


phewBAR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS3 kommer til knuse alt uansett. er ikke noe vits å diskutere det en gang. Er en grunn til at Sony har 80% av markedet minst her i Europa.

6624483[/snapback]

 

Bare fordi Playstation 2 har gjort det så bra så trenger ikke Playstation 3 gjøre det samme. Men selv om den skulle floppe kommer nok folk til å kjøpe den pga Playstation navnet.

 

Bare se på Pirates of the caribbean spillet som kom nå. Det fikk 2/10 av gamer.no men det selger veldig bra likavel.

 

Ser ut som du har registrert deg her bare for å snakke drit om Wii (og andre?). Kanskje du er "ny" her fordi du er utestengt med et annet brukernavn?

Lenke til kommentar
Kanskje du er "ny" her fordi du er utestengt med et annet brukernavn?

6624572[/snapback]

 

Nevner en annen forumbruker med litt russisk navn, Fedorov.

 

Men uansett, Staal fikk en ukes "ferie" fordi han gjorde det samme som Kovalev gjør, støtter konsoller forbi det nevrotiske.

 

Dersom man må kjøpe oppgraderinger for å spille er jo dette horribelt, det er ikke mulig, hvertfall ikke med en konsoll til 6000-7000 spenn.

Lenke til kommentar
PS3 kommer til knuse alt uansett. er ikke noe vits å diskutere det en gang. Er en grunn til at Sony har 80% av markedet minst her i Europa.

6624483[/snapback]

For en god del år siden hadde Nintendo det samme nestenmonopolet, men mistet det. Ting forandrer seg. Slik det er nå ser det veldig åpent ut.

 

PS3 ser ut som en gassgrill og blir svindyr, men har et godt navn, gode specs og mange spill som vil friste publikum.

X360 er heller ikke direkte pen, men har et godt utvalg av titler og vil ved lanseringen av PS3 koste godt under halvparten.

Wii er liten og lekker, presenterer en ny måte å spille på, har noen få, men ekstremt tunge titler å friste med, og ser ut til å kunne bli svært så rimelig.

 

Alle tre har/vil få titler som helt alene rettferdiggjør kjøp av maskin. Sony sliter litt med akkurat det for øyeblikket, men det ordner seg helt sikkert. Fortrinnet Sony har i denne kampen er at de er enormt mye flinkere til å markedsføre seg enn begge konkurrentene sine.

Lenke til kommentar

Er det noen vits i å dra frem konsollkrigen igjen?

Alle konsollene blir bra, alle har sine respektive titler. Ingen vits i å få fanboys til å krangle. Det eneste som er lurt er å vente til de to andre konsollene kommer på markedet. Derfor er det best å smøre seg med tålmodighet og se.

Personlig så syns jeg at Wii har den beste idéen og visjonen. De to andre revolusjoner nok ikke konsollverden, de har mest maskinkraft.

Det er opp til hver enkelt å velge konsoll. Smaken er som baken, sies det.

 

MVH SasaB :)

Lenke til kommentar
PS3 kommer til knuse alt uansett. er ikke noe vits å diskutere det en gang. Er en grunn til at Sony har 80% av markedet minst her i Europa.

6624483[/snapback]

 

Hva baserer du det på? Den vil få en mikroskopisk kraftfordel framfor 360 – utover det vil den ikke på noen måte kunne gruse den.

 

Nintendo hersket i NES-generasjonen, og SNES-generasjonen. Da Playstation ble lansert i 1994, ble Sony herskeren. I denne generasjonen kommer sansynligvis Microsoft til å bli den kommersielle herskeren.

 

Håper dette med oppgraderinger kun er en myte skapt av fanboys, på lik linje med ryktet om at PS3 vil ligge lysår forran 360, og at alle spillene kommer til å kjøre i minst 120 FPS.

Lenke til kommentar
PS3 kommer til knuse alt uansett. er ikke noe vits å diskutere det en gang. Er en grunn til at Sony har 80% av markedet minst her i Europa.

6624483[/snapback]

 

Grunnen er også at det var mulig å chippe ps2;)

6625326[/snapback]

 

Og Xbox var enda lettere og enda mer moddet en PS2. Likevel bare en brøkdel av markedet.

Lenke til kommentar
PS3 kommer til knuse alt uansett. er ikke noe vits å diskutere det en gang. Er en grunn til at Sony har 80% av markedet minst her i Europa.

6624483[/snapback]

 

Grunnen er også at det var mulig å chippe ps2;)

6625326[/snapback]

 

Og Xbox var enda lettere og enda mer moddet en PS2. Likevel bare en brøkdel av markedet.

6625404[/snapback]

 

Første gangen MS prøvde seg på konsollkrigen;)

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere er neste generasjon ennå helt åpen, men har ikke sett noen tegn til at Sony kommer til å miste sin plass på tronen. Virker som det er veldig mye ønsketenking fra Xbox-fans, men personlig tviler jeg sterkt på at Microsoft sin strategi er god nok til å hamle opp med Sony. Sony sitt 10 års perspektiv virker langt klarere enn MS sin famling hittil. Men.... man skal aldri undervurdere Microsoft heller.

 

Det usikre elementet er Wii, for hvis Nintendo greier det de allerede har greid med DS kan de utvide markedsandelen sin svært mye uten å stjele fans fra Sony og MS.

Lenke til kommentar

Jepp. Nintendo har startet noe jeg har savnet lenge,en helt ny gameplay.

Ser fram til wii.

 

liker meg best med Nintendo,men betyr ikke at jeg ikke har andre konsoller.

sony har spill som ff og mgs. det er eneste grunnen til at jeg gadd ps2.

Når det gjelder ps3,så er den alt for dyr. kommer til å vente 1 år før jeg går til innkjøp.

 

Blir nok Wii jeg kommer til å tafse på i framtiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...