Gå til innhold

Hvordan ta livet av spillkonsoller


phewBAR

Anbefalte innlegg

Er det noe sannhet i denne linken her jeg kom over?

Er jo helt skandaløst om man i fremtiden må oppgradere feks RAM på sin PS3 for å kunne spille de nyeste spillene.

Usj-a-meg! :no:

 

..., Kutaragi no longer sees the PlayStation brand centered on a specific hardware configuration that has a life of five to seven years, during which time that hardware is steadily reduced in price as production becomes more efficient. Kutaragi views the PS3 as a computer platform that evolves with new features and capabilities on a constant basis.

 

Kutaragi was further quoted as saying "Since PS3 is a computer there are no 'models' but configurations. We'll want to upgrade the hard drive size very soon. If new standards appear on the PC, we will want to support them. We may want the Blu-ray drive to write. In the PC business, if you fix the spec for two years you'll be caught by competitors. Computers should be changing, right? It's inevitable that 60GB hard drive will become too small, and memory may become too small as well."

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men faktum er at dagens spillkonsoller likner mer og mer på datamaskiner og det er ikke til å unngå om man fortsetter med grafikkkrigen som man har nå.

 

Samtidig så prøver produsentene alt de kan for å skjerme spillene deres fra pc-markedet. Nevner f.eks alle de ekslusive spillene som bare kommer ut på ett konsoll. Alle vet jo at xbox ble hacket og hardwaren ble brukt til mye annet, derfor microsoft har gjort xbox360 bortimot umulig å cracke fordi de vet at innmaten til xbox kan brukes til så mangt.

 

Streaming av musikk kan bare gjøres fra Windows Media Center Edition, slike ting gjør at sony må tenke på måter å redusere hardwarekostnaden når microsoft har funnet ut så mange andre måter å tjene inn pengene på tapte hardware kostnader.

 

Så til slutt kan det nevnes at xbox avdelingen til microsoft har gått med tap i alle år, noe sony ikke har mulighet til.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av all Ps3 klagingen.

 

Nei, det at man vil kunne oppgradere harddisk og blu-ray gjør ingentnig negativt for konsollen(Derimot, det at Xbox360 ble lansert uten standard hard-disk og HD-DVD gjør at utvikliere ikke vil kunne utnytte den delen av konsollen).

 

Sony har sagt at de har en lenger levetid planlagt for Ps3 enn for tidligere konsoller. Kudos til de for at de prøver.

 

Virker som alle tror Sony plutselig har glemt å planlegge i det hele tatt, men all negativiteten er egentlig basert på prisen(Som virker fornuftig i ett 10 års perspektiv) og en dårlig pressekonferanse som ikke spiller noen rolle i det hele tatt. Folk flest bryr seg ikke om Sony sier "Ridge RAAACER!" med rare stemmer eller om gigantisk krabber. Blu-ray, Eyetoy, og MySingstar er derimot ting som de med nok penger kan bry seg svært mye om, og når prisen har fallt nok til at vanlige dødlige kan kjøpe konsollen så kommer hardcorespillene være der til å rettferdigjøre kjøpet. Sony har vist gang på gang at de kan planlegge, og at de er mestere til å markedsføre.

 

Markedet er ennå helt åpent neste generasjon, Xbox360 har ikke en gang solgt like mye som Dreamcast, og Nintendo og Sony gjør begge ting som viser drastisk forskjellig taktikk fra forrige generasjon. Det blir spennende å se hvordan det går, men hittil er det faktisk ingenting som vil tilsi at Sony mister sitt grep om konsollverdenen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

En konsoll mener jeg skal være komplett fra dag én. Kom gjerne med valgfrie oppgraderinger som harddisk, HD-DVD og slikt, men jeg synes det er en uting hvis de tvinger forbrukerne til å oppgradere for å kunne spille spill. Nå er kanskje ikke litt ekstra minne veldig dyrt, men det ødelegger liksom hele poenget med en spillkonsol for min del.

 

Fra Sony sin side ser jeg imidlertid logikken i ønsket om oppgraderinger av konsollen siden teknologien blir bedre/billigere med tiden. Jeg er likevel ikke sikker på om jeg vil godta en slik løsning og kommer sannsynligvis til å gå tilbake til PC om et års tid.

Lenke til kommentar

Ser fram til wii med ny måte å spille på.

Når man har spilt siden nes dagene og opp til nå,så har det vært 0 forandring. blitt mer satset på hardware enn gameplay,noe som er ufattelig kjedelig. hva er dritbra grafikk mot gameplay? Zelda på nes knuser jo de fleste ps2 spillene må jeg si.

 

Go Nintendo.som tør å satse litt.

Lenke til kommentar
En konsoll mener jeg skal være komplett fra dag én. Kom gjerne med valgfrie oppgraderinger som harddisk, HD-DVD og slikt, men jeg synes det er en uting hvis de tvinger forbrukerne til å oppgradere for å kunne spille spill. Nå er kanskje ikke litt ekstra minne veldig dyrt, men det ødelegger liksom hele poenget med en spillkonsol for min del.

 

Fra Sony sin side ser jeg imidlertid logikken i ønsket om oppgraderinger av konsollen siden teknologien blir bedre/billigere med tiden. Jeg er likevel ikke sikker på om jeg vil godta en slik løsning og kommer sannsynligvis til å gå tilbake til PC om et års tid.

6618973[/snapback]

Men Sony har ikke sagt at RAM kommer til å bli oppgradert, og til og med hvis de hadde bekreftet det, så er det ingenting nytt med det. N64 greide å selge en del millioner spill som krevde ekstra-RAM.

 

Microsoft har derimot valgt å ikke ha harddisk eller HD-dvd som standard, noe som gjør disse to elementene like verdiløse som Ps2 harddisken og Sega-CD.

Lenke til kommentar
Nei, det at man vil kunne oppgradere harddisk og blu-ray gjør ingentnig negativt for konsollen(Derimot, det at Xbox360 ble lansert uten standard hard-disk og HD-DVD gjør at utvikliere ikke vil kunne utnytte den delen av konsollen).

 

Angående hd-dvd ligger det i kortene at det skal være mulig å koble til en ekstern hd-dvd spiller som skal havne på rundt 1500,-.

Vil presisere at dette kun er rykter.

Lenke til kommentar
Men Sony har ikke sagt at RAM kommer til å bli oppgradert

 

Men de sier vel heller ikke att det ikke kan skje..

 

....It's inevitable that 60GB hard drive will become too small, and memory may become too small as well."

 

Uansett håper jeg dette ikke blir en trend innen hvilkensomhelst konsoll!

Da kan jeg like så godt kjøpe meg en ny PC.

 

Jeg personlig vil ha spillkonsoll for å spille på, slippe alt med installeringer, error feil, drivere, ditt & datt!

Lenke til kommentar
Nei, det at man vil kunne oppgradere harddisk og blu-ray gjør ingentnig negativt for konsollen(Derimot, det at Xbox360 ble lansert uten standard hard-disk og HD-DVD gjør at utvikliere ikke vil kunne utnytte den delen av konsollen).

 

Angående hd-dvd ligger det i kortene at det skal være mulig å koble til en ekstern hd-dvd spiller som skal havne på rundt 1500,-.

Vil presisere at dette kun er rykter.

6619005[/snapback]

Jeg vet. Men poenget er at ingen kommer til å lage spill til hverken HD-DVD eller HDD så lenge de ikke er standard. Det ville vært å kaste penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
Men Sony har ikke sagt at RAM kommer til å bli oppgradert, og til og med hvis de hadde bekreftet det, så er det ingenting nytt med det. N64 greide å selge en del millioner spill som krevde ekstra-RAM.

Jeg har aldri påstått at PS3 vil selge dårlig som følge av dette. Jeg gav min mening om prinsippet om å tvinge forbrukerne til å måtte oppgradere en konsoll for å kunne bruke den til hovedformålet sitt: spille spill.

Microsoft har derimot valgt å ikke ha harddisk eller HD-dvd som standard, noe som gjør disse to elementene like verdiløse som Ps2 harddisken og Sega-CD.

6618997[/snapback]

Nettopp. Synes man disse elementene er verdiløse, lar man vær å kjøpe dem. Synes man de er verdt å ha, så går man til innkjøp.

Lenke til kommentar
Men Sony har ikke sagt at RAM kommer til å bli oppgradert

 

Men de sier vel heller ikke att det ikke kan skje..

 

....It's inevitable that 60GB hard drive will become too small, and memory may become too small as well."

 

Uansett håper jeg dette ikke blir en trend innen hvilkensomhelst konsoll!

Da kan jeg like så godt kjøpe meg en ny PC.

 

Jeg personlig vil ha spillkonsoll for å spille på, slippe alt med installeringer, error feil, drivere, ditt & datt!

6619047[/snapback]

Jeg leste sitatet, ja.

 

Personlig vil jeg enkelt og greit ha en Wii. Men det betyr ikke at Sony har bæsjey på leggen av den grunn. De har ikke sagt noe om installeringer, error-feil(Feil-feil?), drivere, eller ditt og datt. De har sagt mer hard-disk, skrivbar Blu-Ray, og kanskje en RAM-pakke en gang i fremtiden.

 

Sony og Microsoft lager ikke rene spillmaskiner uansett. De lager trojanske hester for å ta over all underholdning i huset. Og i det perspektiv ser Ps3 mer lovende ut både fra et underholdnings og spillperspektiv enn 360, selvom det må sies at Microsoft har Media Desktop som kan potensielt bli massivt enn hvordan det går med 360.

Lenke til kommentar
1. Jeg har aldri påstått at PS3 vil selge dårlig som følge av dette. Jeg gav min mening om prinsippet om å tvinge forbrukerne til å måtte oppgradere en konsoll for å kunne bruke den til hovedformålet sitt: spille spill.

2. Nettopp. Synes man disse elementene er verdiløse, lar man vær å kjøpe dem. Synes man de er verdt å ha, så går man til innkjøp.

6619069[/snapback]

1. Ja, men Sony har ikke sagt noe som tilsier at de vil tvinge folk oppgradere for å spille spill.

 

2. Ja, men det hadde det virkelig vært praktisk om disse to tingene kunne brukes praktisk til spill, siden 360 hovedsaklig er en spillmaskin(Enn om MS har andre ambisjoner).

Lenke til kommentar

1. Ja, men Sony har ikke sagt noe som tilsier at de vil tvinge folk oppgradere for å spille spill.

Der var derfor jeg skrev det i hypotetisk form med ordet "hvis"

(sitat: "men jeg synes det er en uting hvis de tvinger forbrukerne til å oppgradere for å kunne spille spill"), på samme måte som Kutaragi sa at minnet kan bli for lite i fremtiden.

2. Ja, men det hadde det virkelig vært praktisk om disse to tingene kunne brukes praktisk til spill, siden 360 hovedsaklig er en spillmaskin(Enn om MS har andre ambisjoner).

6619102[/snapback]

Harddisken kan brukes i de konsollene som har den installert, så det er ikke noe problem. Mange vil si at HD-DVD til spill absolutt ikke er nødvendig. MS tabber seg riktignok ut hvis man må ta i bruk HD-DVD spiller for å få nok plass til spill i fremtiden, men dette er noe som er høyst usikkert og som det finnes en annen diskusjonstråd for.

Lenke til kommentar

Hold dere til tema og ikke diskuter andre brukere. Klarer dere det så blir jeg fryktelig glad og vil love å smile i minst ti minutter fordi brukerne som er aktive i denne tråden er såpass engleunger at det rett og slett gjør mitt liv bedre og mer meningsfylt. :)

 

Har redigert/fjernet et par innlegg. Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

 

Tusen hjertelig takk for deres tid til å lese dette røde innlegget. Ha en fortsatt fin kveld. I love you all.

Lenke til kommentar

1. Ja, men Sony har ikke sagt noe som tilsier at de vil tvinge folk oppgradere for å spille spill.

Der var derfor jeg skrev det i hypotetisk form med ordet "hvis"

(sitat: "men jeg synes det er en uting hvis de tvinger forbrukerne til å oppgradere for å kunne spille spill"), på samme måte som Kutaragi sa at minnet kan bli for lite i fremtiden.

2. Ja, men det hadde det virkelig vært praktisk om disse to tingene kunne brukes praktisk til spill, siden 360 hovedsaklig er en spillmaskin(Enn om MS har andre ambisjoner).

6619102[/snapback]

Harddisken kan brukes i de konsollene som har den installert, så det er ikke noe problem. Mange vil si at HD-DVD til spill absolutt ikke er nødvendig. MS tabber seg riktignok ut hvis man må ta i bruk HD-DVD spiller for å få nok plass til spill i fremtiden, men dette er noe som er høyst usikkert og som det finnes en annen diskusjonstråd for.

6619172[/snapback]

Som sagt, hvis Sony til slutt tar skrittet og lager ekstra RAM, så er dette en business modell som har vært gjort før og funket greit nok.

 

Og... Mot slutten av Xbox1 sin altfor korte levetid så begynte det enfelig å komme et par spill som brukte harddisken på interessante måter. Dette kommer ikke til å kunne utvikle seg videre på 360, men derimot på Ps3 og tildels på Wii.

 

Og jeg er sikker på at 360 kommer til å greie seg fint uten HD-DVDspill, men spørsmålet er om de hadde greid seg finere med HD-DVD og hvordan de kommer til å greie seg mot Ps3.

Lenke til kommentar

Man kan krangle side opp og side ned om dette, og det er aldri helt sikkert hva som vil skje, men: Hvis man mimrer et desennium tilbake var Sega på banen med Mega CD og etter hvert også 32X som utvidelser til Mega Drive. Begge disse klossene hadde selvsagt egne spill. Hvordan gikk det med Sega? Akkurat.

På den tiden var folk lite villige til å betale ekstra for å bygge på et produkt de syntes var greit nok fra før. De aller fleste jeg kjente hadde en eller annen konsoll; bare én av disse hadde Mega CD.

Dette kan likevel gå bra, og jeg tror det som skal til for å gjøre folk ekspansjonsvillige er en vellykket markedsføringskampanje. En viss kjent aktør på elektronikkmarkedet selger jo som kjent i bøtter og spann av tilbehør til sin lille stolthet.

Lenke til kommentar

Nei, blir nok aldri slik at man må oppgradere minnet for å spille de nyeste spillene på PS3.

 

Tror det Kuturagi tenker på er alternative computer-bruksområder, i-og-med at han også snakker om Bluray-brenner.

 

Husker på Amigaen kom det noen spill hvor man trengte ekstra-minne, og noen som ble bedre dess mere minne du hadde, men de spillene hadde mye mindre marked enn de som gikk ann å spille på standard maskinvare, så den æra'en i spillhistorien er forbi tipper jeg.

 

Jeg tror ihvertfall ikke dette blir aktuelt på PS3 sitt spillmarked, men det er klart mange andre bruksområder til PS3 som vil kunne bli forbedret med mere minne tilgjengelig, som f.eks web-browsing, o.l.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...