Gå til innhold

DS som PDA?!


Mortis747

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DS er lite egnet til homebrews, men den kan brukes til å utføre PDA-oppgaver som ikke krever for mye.

6618703[/snapback]

Det vil jeg ikke påstå... den ahr en bråte mer eller mindre gode spill, og en god del nyttige programmer, for å støtte nettradio, tekstlesing, msn-klient, etc.

 

Den har ikke det samme utvalget som PSP, men likevel er miljøet bak mye bedre. Problemet mitt med PSP-miljøet er alle noobsa som skriker etter ISOs, downgraders, og lanserer falske videoer, kernel-mode exploits, o.l., for 5 sekunder med berømmelse.

 

DS Homebrew har en høyere terskel, men det tror jeg bidrar med å holde en del av dritten unna miljøet :)

Lenke til kommentar
DS er lite egnet til homebrews, men den kan brukes til å utføre PDA-oppgaver som ikke krever for mye.

6618703[/snapback]

ok men hvordan får jeg dsen til og gjøre pda oppgaver? :hmm:

6619279[/snapback]

 

Slenger meg på denne. Kunne gptt tenke meg msn og nettleser på DS'en min. :love:

Lenke til kommentar

Du trenger et brukbart flashkort (størrelse er mer eller mindre uviktig) som du først bruker til å flashe BIOS-en på DS-en. Dette gjør at DS-en kan kjøre usignert kode rett fra GBA-slotten, og dermed får du muligheten til å kjøre det som finnes av homebrew-ting. Det er en del prosjekter som går på nettopp det som blir nevnt her, men terskelen er noe høyere å komme inn på enn for de mest banale PSP-hackene.

 

Jeg sier meg også enig i at DS-homebrew-scenen er mye mindre omtalt enn PSP-biten, men av desto høyere kvalitet.

Lenke til kommentar
Du trenger et brukbart flashkort (størrelse er mer eller mindre uviktig) som du først bruker til å flashe BIOS-en på DS-en. Dette gjør at DS-en kan kjøre usignert kode rett fra GBA-slotten, og dermed får du muligheten til å kjøre det som finnes av homebrew-ting.

6631679[/snapback]

 

Du trenger vel ikke å flashe BIOS-en gjør du vel. Dagens Passcard o.l er ikke større en orginale DS spill og lar deg starte opp ting fra diverse kortløsninger man plugger in i GBA slotten (de nye som er kommet på markedet nå stikker ikke hvis du har DS lite).

Lenke til kommentar
Du trenger et brukbart flashkort (størrelse er mer eller mindre uviktig) som du først bruker til å flashe BIOS-en på DS-en. Dette gjør at DS-en kan kjøre usignert kode rett fra GBA-slotten, og dermed får du muligheten til å kjøre det som finnes av homebrew-ting. Det er en del prosjekter som går på nettopp det som blir nevnt her, men terskelen er noe høyere å komme inn på enn for de mest banale PSP-hackene.

 

Jeg sier meg også enig i at DS-homebrew-scenen er mye mindre omtalt enn PSP-biten, men av desto høyere kvalitet.

6631679[/snapback]

 

Blant kremen av PSP-homebrews, finnes det N64 emulator, samt porter av Quake, Doom, etc., så du bør være forsiktig med å si at DS-homebrews holder høyere kvalitet.

Lenke til kommentar
Du trenger et brukbart flashkort (størrelse er mer eller mindre uviktig) som du først bruker til å flashe BIOS-en på DS-en. Dette gjør at DS-en kan kjøre usignert kode rett fra GBA-slotten, og dermed får du muligheten til å kjøre det som finnes av homebrew-ting. Det er en del prosjekter som går på nettopp det som blir nevnt her, men terskelen er noe høyere å komme inn på enn for de mest banale PSP-hackene.

 

Jeg sier meg også enig i at DS-homebrew-scenen er mye mindre omtalt enn PSP-biten, men av desto høyere kvalitet.

6631679[/snapback]

 

Blant kremen av PSP-homebrews, finnes det N64 emulator, samt porter av Quake, Doom, etc., så du bør være forsiktig med å si at DS-homebrews holder høyere kvalitet.

6655797[/snapback]

Tror han snakket om miljøet rundt homebrewsen, men PSP har mye homebrews av bra kvalitet, men det har også DS-miljøet. Litt av forskjellen her er at PSP-miljøet stort sett er masse bra emulatorer og porter, samt en håndfull nyttige programmer. Resten er unyttige lua-spill, og x-ten tusen drittunger, bare se qj.net. De har riktignok noen fantastiske utviklere, blant annet fanjita, som er dyktig, samtidig som han er down to earth, og hyggelig å prate med :) På DS-fronten har jegg fått inntrykk av at det går mer i å lage spill, i stedet for kun å porte emulatorer. Correct me if I'm wrong :)

Lenke til kommentar
Blant kremen av PSP-homebrews, finnes det N64 emulator, samt porter av Quake, Doom, etc., så du bør være forsiktig med å si at DS-homebrews holder høyere kvalitet.

6655797[/snapback]

 

[flamebait]

Så, vi snakker en haug med porter fra andre prosjekter, akkurat som resten av PSP-biblioteket? ;)

[/flamebait]

 

(resten av poenget mitt er allerede nevnt)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har bestillt meg en ds nå og satser på å kjøpe homebrew kit, og kjøre litt homebrew.

 

Noen som vet om gode sites for homebrew, evt noen gode homebrew apps.

 

vet at scummvm er porta, så det skal jeg iaffal kjøre inn.

 

http://www.digistore.no/product_info.php?products_id=2120

 

Vil dette fungere godt med DS lite og ett kingston 1gb sd?

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
har bestillt meg en ds nå og satser på å kjøpe homebrew kit, og kjøre litt homebrew.

 

Noen som vet om gode sites for homebrew, evt noen gode homebrew apps.

 

vet at scummvm er porta, så det skal jeg iaffal kjøre inn.

 

http://www.digistore.no/product_info.php?products_id=2120

 

Vil dette fungere godt med DS lite og ett kingston 1gb sd?

6725838[/snapback]

 

Se om du finner noe her: http://ds.qj.net/.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...