Gå til innhold

varmt skjermkort ideer?


bk991

Anbefalte innlegg

Hei har i de siste par dagene hatt et irriterende problem med pcn her, alt fungerer fint frem til spilling , der går det 5-6 min (varierer) før det fryser og jeg enten får opp runtime error blablabla, eller at skjermen bare mixer en haug av farger og fryser. uansett så ender det med at jeg må reboote pcn. etter litt om og men så fant jeg ut at det var på tide og sjekke temperaturen på skjermkortet og jeg fikk resultatet at det ligger på rundt 90 grader _FØR_ spilling o.l , etter 1 minutt i cs lå det da på 99 grader. Jeg har kjørt samme type hardware og ikke hatt dette problemet tidligere (selvom skjermkortet har hatt merkelig høy temperatur tidligere også) Jeg regner med at dette problemet kommer av den utrolige høye varmen det er ute om dagen, som igjen spiller inn på varmen innad i pcn. jeg har også fjernet en hel del støv uten effekt. Regner med at jeg får sendt inn kortet til komplett under garantien nå så forhåpentligvis fikser dette seg, men det jeg postet dette for var for å høre om noen har hatt lignende problem før , evt har en slags "quickfix" på det?

 

Mvh

 

BK

 

PC specs:

xfx geforce 6800 gt

Amd athlon 64 x2 dual

2.01 ghz 1024 mb ram

core processor 3800+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kortet er det ikke gjort en ting med siden jeg fikk den ferdigbygde pcn tilsendt av komplett, så det er ikke overklokket. vifta går rundt, men jeg har mine tvil på hvor god effekt den har. når det kommer til luftgjennomstrøm så har jeg tatt av begge dører på kabinettet og satt en bordvifte ned ved siden av pcn som blåser på skjermkortet / gjennom pcn, men dette fungerer virkelig ikke optimalt, hehe.

Lenke til kommentar
kortet er det ikke gjort en ting med siden jeg fikk den ferdigbygde pcn tilsendt av komplett, så det er ikke overklokket. vifta går rundt, men jeg har mine tvil på hvor god effekt den har. når det kommer til luftgjennomstrøm så har jeg tatt av begge dører på kabinettet og satt en bordvifte ned ved siden av pcn som blåser på skjermkortet / gjennom pcn, men dette fungerer virkelig ikke optimalt, hehe.

6618296[/snapback]

 

du sier du har kjøpt den på komplett, ta kontakt med supporten dems. Jeg er veldig fornøyd med supporten til komplett.. Den ender sikkert med at du sender inn pcen og de fikser det på dems regning, såfremt dette ikke skyldens brukeres feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...