Gå til innhold

Mangler IP addresse til Xbox Live.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koble deg til svitsjen, og let fram noe om 'forwarding ports'. Der velger du Xbox Live.

 

IP-en til svitsjen er enten 192.168.1.1 eller 10.0.0.138, tror jeg. Kommer an på hvilken type det er. Blir du spurt om passord og brukernavn så står det som regel på undersiden av svitsjen.

6619445[/snapback]

 

Skal sjekke nå. Herregud... hvordan kobler jeg meg til svitsjen? :blush:

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Det er jo mulig at ruteren er DHCP og har gitt switchen et nytt ip-nummer.

Da hjelper det ikke så mye om man bruker ip-adressen oppført under switchen, eller i bruksanvisningen.

6623268[/snapback]

 

Aaah. Det tenkte jeg ikke på. Da må du koble deg til routeren! Jeg forsto det slik at du kun hadde kjøpt svitsj (jeg koblet ikke helt). Se i routermanualen om det kan stå noe der!

Lenke til kommentar
Det er jo mulig at ruteren er DHCP og har gitt switchen et nytt ip-nummer.

Da hjelper det ikke så mye om man bruker ip-adressen oppført under switchen, eller i bruksanvisningen.

6623268[/snapback]

 

Aaah. Det tenkte jeg ikke på. Da må du koble deg til routeren! Jeg forsto det slik at du kun hadde kjøpt svitsj (jeg koblet ikke helt). Se i routermanualen om det kan stå noe der!

6623616[/snapback]

 

Har bare kjøpt svitsj...

Lenke til kommentar

Dersom det kun er en switch du har kjøpt (og ikke en router) tviler jeg på at du må gjøre noen innstillinger på denne i det hele tatt.

 

Prøv med direktetilkobling med samme kabel som du vet fungerer til PC. Dersom dette ikke funker virker det som om oppsettet på din xbox som ikke er riktig. Sett alt på automatic og se om det da fungerer. Dersom du får det til å funke nå, kan du koble inn switchen. Mitt tips er da at det vil funke med switch.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...