Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com router og nettbank


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny 3com wireless router til noen jeg kjenner og nå kommer de ikke inn på nettbanken sin. Får opp en feilmelding etter at de har skrevet inn passordene. Det fungerer uten 3com routeren, så jeg vet at det er denne som ødelegger.

 

Jeg leste denne siden på hw, men de forklarer bare at det er løst ikke hvordan.

 

Vet noen hvordan jeg skal løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

gerre skriver i posten du henviser til:

 

sitat:

"Problemet er nå løst. Ringte til DnBNor og fikk en oppskift på hvordan jeg skulle gjøre det. Problemet var pakkeeneheten eller DMU eller noe sånt. Måtte gå inn på maskinene og fikse problemet der siden denne versjonen av 3com ikke støtta dette enda."

 

Så.. Du kan jo ringe DnBNor.

La de vite at de har et system som krever at sluttbrukere må modifisere sine trådløse rutere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Fullt mulig, men alltids bra å la banken vite at dette er et problem.

Om ingen ringer inn så tror de ikke det er noe stress, om plutselig 20% av kundene ringer, så fatter de hvor landet ligger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

At banken ikke har hørt om det er lite trolig, men at den kundebehandleren du snakket med ikke hadde hørt om det - mer trolig.

 

Hvilken bank?

Går ut ifra at du fikk et supportnummer og at de sjekker opp saken.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet her er at 3com ruteren av en eller annen grunn ikke godtar pakker over 1460 bytes.

 

Hvis du med en 3com ruter kjører denne komandoen:

ping -f -l 1470 193.69.165.21 så får du sikkert feilmelding om at pakken må fragmenteres eller pingene bare "Timer" ut

 

Derimot kjører du komandoen med 1460 bytes så går den igjennom

 

Det er heller ikke alle 3com rutere du har valget MTU i og som du kan justere pakkestørrelsen i.

 

De fleste rutere har jo dette valget "MTU"

 

Du som ringte DnBNOR har nok trolig snakket med meg ettersom det jeg som driver mest med denne ruter problematikken her.

Det vi trolig gjorde hos deg var at vi justerte mtu størrelsen på nettverksortet ditt via registeret.

Da går vi rundt problemet ved at nettverkskortet da aldri sender pakker større enn 1460 bytes og ergo så takler ruteren din dette.

 

Dette løser jo ikke problemet, får du en annen pc på ditt hjemmenettverk så kommer problemet tilbake.

 

 

Vi har snakket med representanter fra 3com som ikke helt har skjønt problematikken.

 

De fleste rutere takler jo dette bra.

Lenke til kommentar

Deviator: Takker for opplysningene, det var årsaken til feilen hos svigemor :)

 

Hvis noen har en 3com ruter og (som meg) ikke har tilgjenglige firmware upgrades, så gjør følgende:

1. Start -> Kjør -> Skriv: cmd -> Trykk enter

2. Som over skriv: ping -f -l 1470 193.69.165.21 (hvis den timer ut, har du problemet)

3. Prøv bare for sikkerhetskyld å skriv: ping -f -l 1460 193.69.165.21 (svarer den så er det vår MTU verdi)

4. Last ned DrTCP fra http://www.dslreports.com/drtcp

5. Velg nettverkskortet ditt og sett MTU verdien til 1460 og MTU(Ras) verdien (for de med telenor PPPoE) til 1460

6. Trykk save og reboot

 

Da fungerte det for oss hvertfall.

 

I tillegg kan du legge opp i "Special Apps" på ruteren at portene fra 440 til 443 skal være tilgjenglige. Terra krever det, vistnok :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Deviator: Takker for opplysningene, det var årsaken til feilen hos svigemor :)

 

Hvis noen har en 3com ruter og (som meg) ikke har tilgjenglige firmware upgrades, så gjør følgende:

1. Start -> Kjør -> Skriv: cmd -> Trykk enter

2. Som over skriv: ping -f -l 1470 193.69.165.21 (hvis den timer ut, har du problemet)

3. Prøv bare for sikkerhetskyld å skriv: ping -f -l 1460 193.69.165.21 (svarer den så er det vår MTU verdi)

4. Last ned DrTCP fra http://www.dslreports.com/drtcp

5. Velg nettverkskortet ditt og sett MTU verdien til 1460 og MTU(Ras) verdien (for de med telenor PPPoE) til 1460

6. Trykk save og reboot

 

Da fungerte det for oss hvertfall.

 

I tillegg kan du legge opp i "Special Apps" på ruteren at portene fra 440 til 443 skal være tilgjenglige. Terra krever det, vistnok :)

6781597[/snapback]

 

Har hatt samme problemer med en 3Com OfficeConnect 54Mbps router og Sparebank1.

Løsningen som ble presentert over her, løste problemet med å komme seg videre forbi innloggingen.

 

Mange takk for hjelpen! (Sparebank1 kunne ikke fortelle oss noe annet enn at problemet lå hos oss, og at det mest sannsynelig var at port 443 ikke var åpnet for...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...