Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Folk trenger passord for å hente noe fra meg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

OK, nå sitter jeg her med et omvendt problem. Jeg greier å komme inn på PC'n min fra en annen maskin. Dvs. Jeg greier å komme inn i en "print$"-mappe og forandre på det jeg vil. Jeg blir heller ikke spurt om noen form for passord for å komme inn på PC'n min.

 

Kan noen si hva jeg skal gjøre for at folk må skrive passord for å komme inn på PC'n min?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Standard er at admin har tilgang.

Ut over det har ingen tilgang.

Går ut ifra at det er arbeidsgruppe og ikke domene, og dermed må du skrive inn kontoinformasjon.

 

Printermappen er delt. Om du har endret adgangsnivået kan andre endre på det.

 

Om du har logget på fra pcen tidligere og huket av på lagre passord, så huskes dette automatisk. Endre passord på pcen din så de ikke lengre er synkronisert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Må jeg være innlogget på gjestekontoen hver gang noen skal laste noe fra den? Eller kan jeg være innlogget på admin-kontoen somtidig som folk laster fra gjestekontoen?

 

Tidliggere har jeg bare delt akkurat den ressursen som skal deles og delt med folkene som skal ha den. Er det tryggt?

 

EDIT: For å kunne dele noe fra gjestekontoen må jeg gjøre det gjennom admin-kontoen. Dvs. flytte filer til Documents and settings/gjest fra admin-kontoen. Stemmer det?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Må jeg være innlogget på gjestekontoen hver gang noen skal laste noe fra den? Eller kan jeg være innlogget på admin-kontoen somtidig som folk laster fra gjestekontoen?

Du skal jo selvsagt alltid bare bruke din brukerkonto..

 

Tidliggere har jeg bare delt akkurat den ressursen som skal deles og delt med folkene som skal ha den. Er det tryggt?

Det spørs hva du mener. "Deles" og "Folkene" kan bety hva som helst.

 

EDIT: For å kunne dele noe fra gjestekontoen må jeg gjøre det gjennom admin-kontoen. Dvs. flytte filer til Documents and settings/gjest fra admin-kontoen. Stemmer det?

Det hørtes da ut som en veldig kronglete måte å gjøre ting på. Hvorfor ikke bare dele noe helt vanlig der det ligger og definere tilgang i det du deler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...