Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke reinstallert pc


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Har fått en del problemer med pcen i det siste, og tenkte jeg skulle reinstallere Windows XP.. Men da jeg hadde tenkt til å gjøre dette i kveld fant jeg ingen måte å gjøre det på. Når jeg trykker på Lokal Disk C, og velger "formater", så kommer denne feilmeldingen:

 

utennavn2ke9.jpg

 

Når jeg går inn i kjør --> cmd , så får jeg opp: cmd er ikke et gyldig Win32-program.

 

Når jeg starter opp pcen og har lagt inn operativsystem cden, og trykker F2 skjer det ingenting, den går bare videre til passord (har på en eller annen måte klart å sette på et passord for hver gang man skal skru på pcen, noen som veit hvordan man fjerner dette? Kan dette ha noe å si for at jeg ikke får reinstallert fra cden?) og til brukerkontoene.

 

Andre problemer jeg har med pcen, er at jeg ikke får åpnet oppgavebehandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

 

Har fått en del problemer med pcen i det siste, og tenkte jeg skulle reinstallere Windows XP.. Men da jeg hadde tenkt til å gjøre dette i kveld fant jeg ingen måte å gjøre det på. Når jeg trykker på Lokal Disk C, og velger "formater", så kommer denne feilmeldingen:

6616581[/snapback]

Det er selvsagt fordi du ikke kan formatere en harddisk der Windows er i bruk. Logisk.

 

 

Har du prøvd å kanskje trykke Delete under oppstart? :)

Endret av Po[wP]ow
Lenke til kommentar

du skal ha fått med en windows cd når du kjøpte pc'en din!

den setter du i og booter maskinen med den cd'en...

 

da får du opp valg og velger installer windows, så følger du bare instruksene og etter hvert kommer du til et sted hvor du kan slette den partisjonen (windows)

da slettet du den også installerer xp, men pass på at du har ALLE drivere til skjermkort, internett osv

 

har du ikke gjort det før kan du lese denne:

http://itpro.no/art/8165.html

 

***dette er installere da, ikke reformatere tror jeg***

 

du kan eventuelt laste ned dette programmet:

http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=906

 

da simulerer pc'en at du installerer windows, akkurat helt likt som i virkeligheten

 

hvis du ikke får åpnet oppgavebehandling kan du eventuelt prøve å trykke:

ctrl+shift+esc det er en annen måte å gjøre det på hvertfall

jeg skal lese litt me rå se om jeg kan hjelpe deg her

klikk start---->run og skriv taskmgr

lykke til :thumbup:

Endret av GamEzoR
Lenke til kommentar
Når jeg starter opp pcen og har lagt inn operativsystem cden, og trykker F2 skjer det ingenting, den går bare videre til passord (har på en eller annen måte klart å sette på et passord for hver gang man skal skru på pcen, noen som veit hvordan man fjerner dette? Kan dette ha noe å si for at jeg ikke får reinstallert fra cden?) og til brukerkontoene.

 

Det virker som du har satt et bios-passord ja. Hvis du ikke husker dette passordet kan du ta ut klokkebatteriet på hovedkortet og eventuelt ta å clear cmos (står i manualen din hvordan du gjør det), sett på plass batteriet og nå når du starter opp skal passordet mest sannsynlig være borte.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...