Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN++, noob trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

fikk denne pc'en i dag og tenkte jeg skulle teste WLAN og se om det er noe av det i nabolaget, men får det ikke helt til...

forann på pc'en er det en lampe med bilde av denne antenna som skal lyse, men den lyser ikke..på tastaturet er det slik fn+f2 og da kommer dette opp:

 

det ene ikonet begynner å hoppe og et vidu på skjermen popper opp og sier at bluetooth og wlan er aktivert...den lampen blinker 1 gang :hrm:

under velg et trådløst nettverk står det slik:

 

når jeg tryker oppdater nettverksliste så "oppdaterer" den på under 1 sekund og gir meg samme beskjed og jeg er like dum :dontgetit:

 

 

EDIT: nytt problem

endelig etter mye om og men har jeg fått WLAN kort i den stasjonære, nå trenger jeg bare hjelp til å få koblet laptopen til nett via den stasjonære (trådløst)...noen som kan hjelpe?

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme type pc selv, det er intel proset som styrer det trådløse nettverket ditt. For å bruke windows til dette må du åpne "mine nettverkstilkoblinger" og høyreklikke på "trådløs tilkobling" eller engelsk ekvivalent. Trykk så på egenskaper og så skal du få opp en liten boks du kan sette en hake i, der det står: Bruk windows til å konfigurere mine trådløse tilkoblinger eller noe sånt. Da skal du være i land :)

Lenke til kommentar
jeg har samme type pc selv, det er intel proset som styrer det trådløse nettverket ditt. For å bruke windows til dette må du åpne "mine nettverkstilkoblinger" og høyreklikke på "trådløs tilkobling" eller engelsk ekvivalent. Trykk så på egenskaper og så skal du få opp en liten boks du kan sette en hake i, der det står: Bruk windows til å konfigurere mine trådløse tilkoblinger eller noe sånt. Da skal du være i land :)

6617680[/snapback]

takk, men finner ikke den jeg skal huke av for ... tror helst jeg vil ha windows til å styre med WLAN, hvis ikke det er lettere med Intel?

jeg kan skru på wlan på tastaturet som jeg skrev over, da kommer det et lite flas på skjermen som sier at WLAN: on og den lampen blinker en gang

Lenke til kommentar
hmm, nå sliter jeg med å finne laptopen eller koble til andre pc'er fra den...jeg har skjekka og alle pc'ene har samme arbeids gruppe og fildeling er skrudd på... de andre pc'ene finner laptopen, men får ikke koble til, mens laptopen ikke finner en dritt

:( hva kan dette komme av, jeg kunne da koble til før :hmm:

6625144[/snapback]

noen som vet? :ermm:

Lenke til kommentar
jeg har samme type pc selv, det er intel proset som styrer det trådløse nettverket ditt. For å bruke windows til dette må du åpne "mine nettverkstilkoblinger" og høyreklikke på "trådløs tilkobling" eller engelsk ekvivalent. Trykk så på egenskaper og så skal du få opp en liten boks du kan sette en hake i, der det står: Bruk windows til å konfigurere mine trådløse tilkoblinger eller noe sånt. Da skal du være i land :)

6617680[/snapback]

takk, men finner ikke den jeg skal huke av for ... tror helst jeg vil ha windows til å styre med WLAN, hvis ikke det er lettere med Intel?

jeg kan skru på wlan på tastaturet som jeg skrev over, da kommer det et lite flas på skjermen som sier at WLAN: on og den lampen blinker en gang

6618411[/snapback]

 

Se det vedlagte bildet som viser hvor du finner "Bruk Windows til å styre denne enheten".

 

post-15294-1155205967_thumb.jpg

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...