Gå til innhold

spdif på Creative X-fi pro. Hvor er den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finner kun analog lydutgang. Burde være spdif på ett så bra kort.

6614228[/snapback]

 

Pluggen ved siden av line out er en universal tilkobling. Du trenger denne for å få fullverdig digital ut på dette kortet. Jeg syns også det er tullete. Jeg bestilte dog denne fra creative sin nettside, og det har fungert utmerket. Ellers har jeg også sett en kabel (varenr: 32-4150) hos clasohlson som kan fungere (NB jeg har ikke testet dette). Dersom du kun skal ha stereo spdif ut (PCM signal) kan du bruke en vanlig 3,5 til 2x RCA og få digital lyden ut på den ene av RCA`ene (Coax).

 

Deretter må du i controllpanelet og velge at det skal være "digital io" og ikke "line in".

Lenke til kommentar
Finner kun analog lydutgang. Burde være spdif på ett så bra kort.

6614228[/snapback]

 

Pluggen ved siden av line out er en universal tilkobling. Du trenger denne for å få fullverdig digital ut på dette kortet. Jeg syns også det er tullete. Jeg bestilte dog denne fra creative sin nettside, og det har fungert utmerket. Ellers har jeg også sett en kabel (varenr: 32-4150) hos clasohlson som kan fungere (NB jeg har ikke testet dette). Dersom du kun skal ha stereo spdif ut (PCM signal) kan du bruke en vanlig 3,5 til 2x RCA og få digital lyden ut på den ene av RCA`ene (Coax).

 

Deretter må du i controllpanelet og velge at det skal være "digital io" og ikke "line in".

6617379[/snapback]

 

Tror du misforstår sånn spdif jeg trenger går fra innsiden av pc`en fra lydkort til cdrom/dvdrom f.eks. Den du henviser til må jo kobles på utsiden.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...