Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rare problemer - bl.a. frys


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte meg nye deler for en måned siden, siden mitt gamle HK røk, og det funker fint. Men jeg har et par rare problemer. Saken er at det oppsto bare for et par dager siden.

 

1. I XP sin log-in skjerm, hvor brukernavnet mitt står, kommer det et pip, et vanlig PC-høytalerpip. Intet annet. Alt fungerer helt normalt ellers. Logger meg inn og bruker PCen. Irriterende likevel. Det kan jo tross alt bety at noe er gale.

 

Først trodde jeg det var at jeg hadde aktivert Cool'n'Quiet i BIOS uten å ha driveren installert, etter å tatt det av og lastet "optimized defaults" kommer det likevel.

 

2. Hvis jeg går fra PCen i 10-15 minutter og så kommer tilbake til den, låser den seg. Jeg får f.eks. startet Firefox og winamp, men så vil de aldri bli ferdig startet og PCen er helt treg. Jeg klarer å åpne en mappe på skrivebordet (for å se om den har klikket) og bevege den rundt, men så skjer det: Alt står stille, jeg kan ikke klikke på et ikon, ikke åpne task manager eller noe som helst. Det eneste jeg kan er å bevege musen rundt på skjermen, helt hjelpeløs.

 

Det jeg lurer på er om det kan være Diskeeper som lager kvalm. Hver gang jeg har prøvd å defragmentere E: skjer akkurat det som jeg beskriver over ved 12%. Selv om jeg ikke har smart-scheduling på den disken, tror jeg det er Diskeeper siden jeg lastet ned en oppdatering og siden har det ikke funket skikkelig.

 

Andre ting jeg har gjort i det siste som muligens kan skape trøbbel er å koble til en 5 år gammel IDE-disk som jeg skulle selge. jeg fikk en "ATAPI Incompatible" melding men disken funket utmerket likevel. Senere begynte den å reboote (plutselig, som om man trykker reset) når den kom inn i Windows etter login og Pcen funket etter det. Men siden jeg tok den vekk har PCen funket utmerket og problemene over begynte vel etter jeg tok disken vekk igjen.

 

Jeg tror uansett at det er et software problem, siden jeg ikke har hatt disse problemene hele tiden og det er ikke noe som har skjedd gradvis.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte på MSI sitt forum har nevnt at de har hatt problemer med IDE-disker på K9N-korta. Men hvis du har S-ATA-disker skulle ikke det være noe problem. Jeg har samme kortet, og hadde problemer med at hele maskinen frøys. Kunne ikke røre musa en gang. Dette skyltes for lite spenning på RAM. Men siden du kan bevege musepekeren, er nok ikke dette problemet.

 

Jeg foreslår at du lager en tråd på MSI-forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...