Gå til innhold

Jeg har tatt måkebilde:P


Kiter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fugler i flukt er ikke det letteste å fotografere, så du får :thumbup: absolutt godkjent. Det jeg ikke liker i bildet er at måken er for langt fram og ned i bildet. Det er bedre når det er luft i den retningen bevegelsen skal foregå, i dette tilfellet nedover og til venstre. Måken ser ut til å være på vei ut av bildet, de lange vingene veier litt opp for bevegelsen nedover, vet ikke om det er mulig å forandre utsnittet fremover, men ville iallefall prøvd å croppe bak måken og over den, for å rette opp ubalansen i en viss grad. Det var god dybdeskarphet i bildet, men det er ikke noen fordel. Det er ønskelig med tele og stor blenderåpning (lavt f-tall) og selvfølgelig god fokus på fuglen, og uskarp bakgrunn. Men altså, fortsett med fuglebilder. De er også glimrende fototrening.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er et godt bilde, selve måsen er jo klar og fin og fanget i ett øyeblikk øye vårt ikke oppfatter så lett, og det gjør det jo noe spesielt.

6611984[/snapback]

 

Takker :)

 

På originalen er måka veldig liten, men jeg zoomet inn og fikk et bilde jeg er ganske fornøyd med ;)

Lenke til kommentar

Enig med Brainware, bilder av ting i bevegelse blir oftere vellykket om bevegelsen skjer inn i bildet enn ut av bildet.

 

Om du ser på hodet til måken ser du en utbrent flekk. For mitt øye ser det ut som om denne er blitt forverret i etterbehandling, men det er vanskelig å si sikkert. Om dette er tilfellet kan du jo prøve en ny etterbehandlig der du går inn for å ikke gi like mye utbrenthet, men som sagt kan det være bildet kom slik ut fra kamera. Vannet er også noe lyst, skarpt og har mange utbrente flekker, dette trekker oppmerksomhet fra måka.

 

Ikke se deg blind på at det forrige avsnittet med kritikk ble langt, du har fått til et godt bilde i en vanskelig sjanger og det er godt fanget. Flott at du har tatt bildet mens vingene er utslått slik at fuglen blir mest mulig spektakulær.

Endret av wiley
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...