Gå til innhold

Hvem foretar fortollingen?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille et objektiv fra Hong Kong og har mulighet til å velge mellom følgende leverandører:

 

EMS

Fedex

UPS

TNT

 

Jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med fortollingen/ levering fra de forskjellige selskapene. Gjør de den selv eller er den satt bort. Jeg vet her om et selskap som er beryktet, men husker ikke navnet i farten (Norwegian ettellerannet?) de har/ hadde fortolling på varer fra play.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EMS --> Posten

UPS --> UPS gjør det selv (tok 110 kroner sist jeg brukte de)

 

Jeg har gode erfaringer med UPS og EMS, men TNT var møkk. Apple bruker de, og jeg har selv opplevd å finne pakker stående på utsiden av husdøra når jeg kom hjem fra jobb.

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Er du sikker på at du sparer mye på å bestille objektiv fra Hong Kong?

 

Og Nordisk Express gjør ikke fortollingsjobben for pakker fra utlandet lenger-- det er jo en grunn til det.

6619573[/snapback]

 

Det avhenger av objektiv men for mitt vedkommende er Tokina 90mm aktuell

 

Det koster 2500 inkl porto (dersom jeg må betale moms kommer herligheten på 3200,-) Butikkpris er 4000,-. Selgerne merker pakken som gave med lavere verdi, slik at det er en del som har sluppet unna uten moms.

Lenke til kommentar

Og hvis pakken blir borte under postgang, får du kun 200 kroner erstattet, fordi det er påskrevet verdi som gjelder ved slike erstatningssaker. Det ville vært litt surt.

 

Og bare husk at du mister fem års reklamasjonsrett ved kjøp i utlandet, kun et års garanti gjelder i såfall. Og du må selv bekoste kostnadene ved forsendelse til utlandet ved feil på objektivet (mange objektiver er noe feiljustert, og må byttes. Dette gjelder alle produsenter, men kanskje mest Sigma).

Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med både EMS(Posten), UPS og Fedex. Alle fikser fortollingen for deg.

 

Hvis du kan velge, bruk EMS så er du helt sikker på at pakka ikke blir liggende på trappa eller følg opp forsendelsen nøye med UPS/Fedex.

 

Ikke la deg skremme fra å spare penger ved egenimport! (Bare vær klar til å ta konsekvensene hvis du får behov for service...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...