Jump to content
Sign in to follow this  
Tha_Zaynt

Netshop og kansellering av bestilling

Recommended Posts

Hei, jeg har et spørsmål angående kansellering av bestillinger på Netshop. Jeg bestilte meg nylig deler til pc'en min for i overkant av 4k og betalte på net med Visakort. Etter jeg hadde bestilt merket jeg at den ene minnebrikken jeg skulle ha ikke var på lager og datoen for ankomst var ubekreftet, greit nok tenkte jeg og ventet noen dager men datoen for ankomst ble bare forskyvd og det stod fortsatt bare ubekreftet bak datoen. I dag merket jeg at jeg ikke må ha akkurat den minnebrikken likevel,så jeg bestemte meg for å gjøre om ordren, men det eneste jeg fant var "slette ordre". Nå har jeg slettet ordren min og den er borte fra mine sider, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gå frem fordi jeg allerede har betalt 4k for den ordren jeg slettet og det ser ut som pengene har gått til netshop allerede...skal jeg bare legge inn en helt ny bestilling og satse på at alt ordner seg eller skal jeg vente å se om jeg får igjen pengene for den slettede ordren? Noen som har vært borti liknende situasjon før?

har sendt mail til netshop nå, men sist jeg sendte mail tok det 2 dager før jeg fikk svar. Slike nettbuttikker burde hatt 24/7 support. Sikkert mange som har viktige spørsmål angående betillinger av betydelige summer.

Edited by Tha_Zaynt

De har antageligvis kun reservert pengene og ikke trukket de. Det bør ikke være noe problem å bestille på nytt, men du vil kanskje måtte være foruten de 4000,- i en dag eller to og må følgelig ha nok kreditt til overs på kortet til den nye ordren.

Den beste anbefalingen er vel å ringe de når de åpner i morgen tidlig. Det du evt. bestiller i kveld blir vel uansett neppe behandlet før i morgen tidlig uansett.

Edited by _Xorcist

Tror du kan ta det helt med ro. En nettbutikk har ikke lov å trekke pengene før varene er sendt. Pengene står reservert men er ikke trukket.

De har lov til å trekke pengene med en gang om de ønsker det, men de fleste gjør ikke dette før varen(e) er sendt.

fant ut at pengene bare var reservert og ikke trukket, men det er de dog enda...jeg har heller ikke fått svar på mailene jeg har sendt til netshop. Jeg har ikke hatt tid til å ringe enda heller siden jeg er på jobb når de har åpen telefonsupport.