Gå til innhold

Ekstern HDD vises ikke


Diff

Anbefalte innlegg

En kamerat har akkurat fått seg ny harddisk, en western digital my book essential. Det fulgte ikke med noen CD, og alle drivere ble installert da han plugget den i. Men han finner den ikke i "Min Datamaskin", derimot finner han den i enhetsbehandling.

Hva skal han gjøre for å bruke denne disken?

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Partition Magic fungerer ikke på USB tror jeg, mener jeg har prøvd det før. Skal vi se. Har ikke mulighet til å sjekke om USB Disker og Penner befinner seg i Diskbehandling når de plugges inn, men jeg mener å huske at en annen USB Disk jeg prøvde på jobb dukka opp i Diskbehandling.

Nei, på enkelte Eksterne disker så følger det ikke med cd`er. Dette fordi at det bruker å være slik med Windows 2000/XP at den installerer seg selv. Det fulgte med CD på mitt Eksterne kabinett, men har aldri brukt den. For de som kjører Windows 2000, XP eller Media Center så går dette automatisk som regel.

 

 

Det kameraten din kan prøve på er å plugge den ut og inn et par ganger, se om den da blir funnet. Det han også kan prøve er å høyreklikke på Trygg Fjerning av maskinvare. Der er all maskinvaren som er kobla til via USB, S-ATA Disk og PCMCIA Enheter lista opp. Se om den eksterne disken er der.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...