Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ettermontering av kjørecomputer


ovea

Anbefalte innlegg

jeg har dette... (sterk og sterk da) hva mer skal til?

jeg har en mitsu colt...

6609085[/snapback]

 

Er ikke det en 1,6 liters motor i denne?

6609136[/snapback]

 

1,6l ja, 110hk, for slappt eller?

6609184[/snapback]

 

Ja det er nok det.. Jeg vil si for en komfortabel utnyttelse av cruisecontrol må man ha 2,8-3,0 liters motor som minimum..

 

Er ikke uten grunn at det stort sett er amerikanere som kommer med cruisecontrol.

6609224[/snapback]

 

Erm, vår gamle Honda CR-V 2,0 Executive hadde cruisecontrol sammen med automat og det gikk som hakka møkk. Nå har vi en CR-V 2,2 i-CDTi med cruisecontrol og det er en skikkelig milsluker, på motorveien er det i sjettegir og 110km/t. Aldri hatt trøbbel, også Accord 1,8, med manuelt gir og cruisecontrol går vanvittig bra. Motorstørelse har lite med komfortabel utnyttelse av cruisecontrol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror noen av dere faktisk ikke skjønner hva jeg mener. Jeg sier ikke at cruisecontrol tar effekten fra bilen. Det jeg sier et; Kjører du la oss si i 70 km/h opp en bratt bakke, så er det lettere for en stor motor å holde farten konstant. Og aller helst med en automatkasse..

 

Prøv nå heller å forstå mitt synspunkt og hva jeg faktisk mener før dere kommer med latterlige påheng. Dette er MIN erfaring.. Kom gjerne med deres egen, men ikke på min bekostning..

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg hva du mener. For å utnytte cruise kontroll på en EFFEKTIV måte i dette landet så må du ah en sterk motor (trenger ikke å være stor). For å være helt ærlig, så har man nesten ikke bruk for cruise control i dette landet, men det er kjekt å ha i land der det er mange flere km med motorveien klsse A enn her.

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...