Gå til innhold

Hvilken av disse to skjermkortene er best?


Combat33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, 128bit, AGP8X, Tv-Out/Dual-DVI, "Black Edition"

 

en kompis av meg har hatt det i 3 år!

 

det kjemper og kjemper!

 

Konge kort spør du meg,0 lagg.

6609352[/snapback]

 

Synd at kortet ikke har vert på markedet mer en halvparten av tiden du snakker om da.

 

Dessuten tror jeg han var ute etter en benchmark/litt mer spesifikke erfaringer?

Lenke til kommentar

Haha, ja for 3 år siden så kunne man bare drømme om ett 6800 kort, da var det GeForce FX 5900 Ultra som var det beste fra nVidia.

 

Og på toppen av det hele så er 6800XT ett nytt kort i 6800 serien, har ikke eksistert i ett år engang.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

X800XL er bedre, og var også beregnet for å være bedre.

(men jeg ville ikke tro at du fant X800XL i sammeprisklasse?)

 

I såfall så er X800XL den klare vinneren.

Den har bedre spesifikasjoner, er ment for en høyere ytelsegruppe.

(X800XL slår 6800XT på alle punkter, men som sagt så vilel jeg tro prisen var en del annderledes)

 

Hvis du ikke har fått et internt tilbud ville det absolutt beste kjøpet helt klart vært 7600GS.

Lenke til kommentar

Hei og takk for alle svar.

 

Diskusjonen gled vel litt ut av banen her. Noen var mer interessert i diskutere når 6800XT kortet kom.

 

Så fikk vi ihvertfall det klarlagt også... he he he...

 

Grunnen til at jeg spurte om disse to kortetene er som følger.

 

For ca 7 mnd siden kjøpte jeg det Asus kortet for 2768,- hos SHG.no. De var den rimeligste den gangen.

 

Etter 6 mnd bruk tok det kvelden, kjermen ble helt svart og maskinen vikke ikke boote. Jeg bruker maskinen min stort sett til film og kontor bruk. Så kjermkortet har ikke hvert klokket.

 

Sendte kortet inne til SHG.no. Men jeg måtte ha et kjermkort akkurat da, og då var jeg kjøpte 6800 kortet. Etter en og halv mnd fikk jeg nytt kort av SHG.no.

 

Så nå sitter jeg med 2 skjermkort.

 

Så hvilke kort selger jeg, vel jeg har vel egentlig fått svar at X800XL er det beste kortet..

 

Sorry visst det er noen skrive leif'r........ Kl. 01:30 og jeg er trøtt....

 

 

Skulle så gjerne koblet det i SLI eller crossfire..... Fleip........ snufs.... :no::blush:

 

Mvh.

 

Combat33

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...