Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen tips til å sjekke om HK er dødt?


Anbefalte innlegg

For halvannen måned siden sa pc'en til broren min takk for seg, mens han spillte.

 

Etter å ha undersøkt her og som jeg selv tenkte med engang, så ble det antatt at PSU'en var synderen.

 

Men den gang ei, ny PSU ankom posten idag og det er like stille i kassa.

 

Har også prøvde å cleare CMOS, eller hva det blir kalt, iallefall, det batteriet på hovedkortet.

 

Så det jeg lurte på nå da er om dere har noen tips til å sjekke om det er hovedkortet som er dødt på en måte?

 

Eller om dere har andre mistenkelige deler som kan være årsaken?

 

Alle svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å koble fra alt (kun HK og PSU sammen) for så og sette tilbake ting? Koble strømmen fra alle enheter også, la den kun være koblet i HK.

Hvis ting fungerer sånn som i "gamle" dager så skal du høre noen lyder fra høyttaler enten på HK eller en som er koblet til HK.

Uten noe tilkoblet skal det komme lange pip (hvis alt er ok): ____ ____ ____ ____

Det betyr at den mangler minne..

Med RAM-en i skal det komme et langt og tre korte pip (hvis alt er ok): ___ _ _ _

Det betyr at den mangler skjermkort..

Sett skjermkort i og koble til tastatur og skjerm og se om du får noe opp på skjerm. Deretter, hvis alt går greit, koble til en og en enhet..

 

Som sagt så var det slik det var på begynnelsen av dette årtusen (høres mye lenger ut da :p)

Det var det jeg kunne komme på..

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, skal nå prøve dette som blir nevnt her.. ga meg en ide om at HK er dødt.. men så lurte jeg på en ting til.. hvis CPU er smeltet/ødelagt.. vil pc,n starte fordet? Eller vil den være helt død da også? Mitt HK er av typen MSI K7N2 Delta-ILSR

 

Som sakt så var det en dag jeg skulle starte pc,n og den var helt død, jeg vet at der den står er det dårlig med luft og dama hadde lagt en stabel med klær over pc,n.. så jeg tenkte at det måtte være PSU,n som var gått.. (dette har jeg opplevd en gang før)

 

Men som i første innlegg så kjøpte jeg også ny psu og ingenting skjedde.. jaja jeg får prøve denne feilsøkingen som er nevnt.. hvis ingen har noe og legge til da?

Endret av ikkenostress
Lenke til kommentar

Takker for svar folkens!

 

Men dessverre så det ingen lysdioder på HK som du nevner Spellbound.

 

Kun HK og PSU sammen førte heller til ingenting, JrRRr.

 

Men som Ikkenostress nevner her, dette med CPU, har dette noe å si?

 

Jeg VET, at pc'en til broren min har stått uyggelig varmt "innelåst" i ett pultskap, på et ofte veldig varmt rom. Så det er ikke rart ett eller annet har ryket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...