Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prblemer under forsøk på installasjon av Ubuntu


Anbefalte innlegg

Halloi folkens,

prøvde å installere en dual-boot med Ubuntu (5.10) og Windoze XP Home. Det gikk heller dårlig. Da Win allerede var innstallert på maskinen prøvde jeg å installere Ubuntu etter det. Hadde holdt av litt upartisjonert plass på HDDen, brukte så partisjoneringsprogrammet til Ubuntu til å opprette mellomlagring og bootpartisjon. Dette gikk helt flott, og jeg fullførte innstallasjonen og tok ut CDen som jeg fikk beskjed om. Men da maskinen prøvde å boote opp fikk jeg en BIOS-meldig fra hovedkortet (et Intel 'Bad Axe') om at noe intel-bootgreier ikke fikk kontakt med maskina. Satte inn ubuntu-live-CDen, noe som gikk i dass. Har prøvd å boote fra den gjentatte ganger, men jeg får melding om at X-Server (det grafiske grensesnittet, virker det som) ikke funker. Deretter henger det seg opp. Tenkte jeg kunne slette Ubuntu-partisjonene fra Windows-installasjonscden, men det går fanden ikke å få ut Ubuntu live-CDen :wallbash: Skuffen på DVD-brenneren lar seg ikke åpne, og når jeg putter en binders inn i den greia som man bruker som "reserveåpningsknapp", kommer den noen slags gryntelyder fra brenneren, men ingen åpen skuff.

Er lettere desperat her, all hjelp mottas med stor takk.

 

G.G. :cry:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...