Gå til innhold

USAs forsvarsbudjett forklart med kaker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nok en demokrat som går til angrep på republikanerene?

6609679[/snapback]

Hm, hva er det du prøver å oppnå med et slikt innlegg? Hvis du føler kritikken var urettmessig, så bør du kanskje forklare hvorfor. Det er tydeligvis mange som har latt seg provosere sterkt av USAs økonomiske prioriteringer etter den videoen.

 

Og er demokratene så veldig mye bedre? Jeg vet ikke, men jeg antar at både demokrater og republikanere må ta "skylden" for det noe unødvendig store antallet atombomber de sitter på der borte.

Lenke til kommentar
Nok en demokrat som går til angrep på republikanerene?

6609679[/snapback]

Hm, hva er det du prøver å oppnå med et slikt innlegg? Hvis du føler kritikken var urettmessig, så bør du kanskje forklare hvorfor. Det er tydeligvis mange som har latt seg provosere sterkt av USAs økonomiske prioriteringer etter den videoen.

 

Og er demokratene så veldig mye bedre? Jeg vet ikke, men jeg antar at både demokrater og republikanere må ta "skylden" for det noe unødvendig store antallet atombomber de sitter på der borte.

6609814[/snapback]

 

Det jeg prøver å oppnå med innlegget er å få til å tenke litt. Denne filmen har samme kvalitet som alle disse konspirasjonsteoretiske filmene som flyter på nettet. Og slike filmer som denne er det veldig mange flere av. Typisk Moorelogikk blir også brukt.. Ellers føler jeg at kritikken er rett og slett dum. Mannen glemmer hva det amerikanske militæret utretter og jeg syns det rett og slett er tåpelig å rake ned på noe slikt. Men mannen skal såklart få lov til å si sin mening.

Lenke til kommentar

Dette blir vel gjerne fremstilt litt banalt. (Nå så jeg ikke hele videoen, så dere må gjerne motsi meg.) Jeg er enig i at USA kanskje bør prioritere annerledes på enkelte områder, men USA sin militære styrke har jo vært et trygghetsmoment i Europa opp gjennom årene, og den er viktig også nå i "kampen mot terrorisme." Samtidig, om en "flytter et kjeks fra her, til der," vil bl.a. mange jobber gå tapt.

Lenke til kommentar

Ja, disse atombombene utretter ufattelig mye.

 

Jeg har denne følelsen av at det meste av hatet her i verden involverer USA, enten den ene eller den andre veien. Forsvaret utretter riktignok mye som i konkret forstand må sees på som positivt, men i tillegg til det generer det veldig mye hat og frykt, og hat og frykt gir man gjerne utløp for ved å føre krig. Frem og tilbake. Er ikke USA kontinuerlig i krig, samtidig som de finansierer andre kriger?

 

Jeg innbiller meg bare at om USA hadde brukt mindre penger på ting som dreper og mer penger på andre ting, så ville verden vært et bedre og tryggere sted å leve. Er det naivt av meg?

Lenke til kommentar
Jeg innbiller meg bare at om USA hadde brukt mindre penger på ting som dreper og mer penger på andre ting, så ville verden vært et bedre og tryggere sted å leve. Er det naivt av meg?

6610275[/snapback]

 

Ja, jeg mener det er naivt. Hvem skal så stå for forsvaret for våre (vestens) verdier når barbariske tyraner slår til?

Lenke til kommentar
Ja, disse atombombene utretter ufattelig mye.

 

Jeg har denne følelsen av at det meste av hatet her i verden involverer USA, enten den ene eller den andre veien. Forsvaret utretter riktignok mye som i konkret forstand må sees på som positivt, men i tillegg til det generer det veldig mye hat og frykt, og hat og frykt gir man gjerne utløp for ved å føre krig. Frem og tilbake. Er ikke USA kontinuerlig i krig, samtidig som de finansierer andre kriger?

 

Jeg innbiller meg bare at om USA hadde brukt mindre penger på ting som dreper og mer penger på andre ting, så ville verden vært et bedre og tryggere sted å leve. Er det naivt av meg?

Poenget med filmen er vel at USA kan fortsette å krige og true like mye selv om de kutter ned utgiftene til forsvaret.

 

Ikke svar på ditt innlegg:

Usa har vel rundt halvparten av verdens militære utgifter. Jeg skjønner godt at en del amerikanere ser det som sløsing

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Jeg innbiller meg bare at om USA hadde brukt mindre penger på ting som dreper og mer penger på andre ting, så ville verden vært et bedre og tryggere sted å leve. Er det naivt av meg?

6610275[/snapback]

 

Ja, jeg mener det er naivt. Hvem skal så stå for forsvaret for våre (vestens) verdier når barbariske tyraner slår til?

6610344[/snapback]

 

Jeg mener det er naivt å tro at USAs enorme forsvarsbudsjett er det eneste som står for vestens forsvar, og dersom de reduserer dette vil vi bukke under.

Lenke til kommentar
Jeg innbiller meg bare at om USA hadde brukt mindre penger på ting som dreper og mer penger på andre ting, så ville verden vært et bedre og tryggere sted å leve. Er det naivt av meg?

6610275[/snapback]

 

Ja, jeg mener det er naivt. Hvem skal så stå for forsvaret for våre (vestens) verdier når barbariske tyraner slår til?

6610344[/snapback]

 

Jeg mener det er naivt å tro at USAs enorme forsvarsbudsjett er det eneste som står for vestens forsvar, og dersom de reduserer dette vil vi bukke under.

6610524[/snapback]

 

Uten USA ville det ikke vært noe NATO, uten USA ville ikke det vært noe FN. Uten USA hadde det, vel ganske opplagt egentlig, ikke vært noe USA. USA er alt for viktig i internasjonal sikkerhetsammenheng (hvis jeg skal kalle det det) til at vi som lever godt og trygt under USAs vinger skal rope og skrike over alt USA gjør for oss.

Lenke til kommentar
Uten USA ville det ikke vært noe NATO, uten USA ville ikke det vært noe FN. Uten USA hadde det, vel ganske opplagt egentlig, ikke vært noe USA. USA er alt for viktig i internasjonal sikkerhetsammenheng (hvis jeg skal kalle det det) til at vi som lever godt og trygt under USAs vinger skal rope og skrike over alt USA gjør for oss.

 

 

Jeg vet ikke helt hva jeg hadde tenkt å si, men hva kommer til å skje med EU fremover?

 

Først og fremst var den handelsunion, så kom..., også kommer felles lover, også plutselig føler USA seg litt usikker pga. Europa "står sammen".

 

Poenget er at USA skaper kun en midlertidig balanse i verden, noe som strengt talt ikke er en balanse heller, og som historien har vist mang en gang, alt som går opp går også ned.

 

Se på koloniseringen, Romerriket, Storrikene i østen, Tyrkiske storriket, you name it.

 

Det er alltid noen eller noe som river det ned igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...