Gå til innhold

Hovedkort og Core 2 Duo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten er det foreløpig svært vanskelig - for å ikke å si umulig - å få tak i Core 2 Duo her til lands uansett - slik at man like gjerne kan vente på begge deler.

 

Umulig er det ikke. Jeg forhåndsbestilte fra Netshop.no, siden jeg var forberedt på etterspørselen. Det nyttet seg; i dag ble 1stk. E6600 sendt fra Netshop sitt lager :D

 

Nå lurer jeg bare veldig, veldig på hva jeg skal parre det med i form av hovedkort! Noen vise hoder ute på forumet?

Lenke til kommentar
Som vi ser finnes det flere muligheter for å anskaffe seg et hovedkort til Core 2 Duo per i dag, men mange vil nok vente til nForce5-kortene med LGA775-sokkel begynner å dukke opp. Dessuten er det foreløpig svært vanskelig - for å ikke å si umulig - å få tak i Core 2 Duo her til lands uansett - slik at man like gjerne kan vente på begge deler.

Trodde faktisk de fleste Intel kjøpere parret CPUen med Intels egne brikkesett, dvs med mindre SLI er ett poeng da, men Crossfire med 975X er jo mulig uansett da.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt Intel siden min gode gamle PIII500 (på et deilig Abit 440BX), og da var Intel/Intel-parringen finfin rett og slett, men nå har jeg ikke en gang glanset bortpå noe som helst av Intel på omtrent 7 år, så jeg er helt ute av gamet. Hva er det som skiller f.eks. et 975X-basert hovedkort og et NForce5-basert hovedkort? Er det noe å vente på?

Lenke til kommentar

Jeg synes ihvertfall at det nye Nforce chipsettet hadde veldig mange interessante features. Blant annet dual lan = 1 tilkobling for 2xgb tilkobling i LAN :dribble: Synd at de bruker 1 år gamle chiper som jeg ikke husker navnet på, som gjør at den holder tilbake for rd600 ytelsesmessig.

 

http://www.nvidia.com/page/mobo.html og trykk Nvida Nforce 500 series MCPs

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Man kan få BTX "oppgraderings-plater" for enkelte kabinetter, som f.eks. Thermaltake Armor.

 

For min del blir det nok Asus sitt 975X P5W hovedkort først, og så mest sannsynlig et nForce590 hovedkort etter at de har blitt lansert og testet av de vanlige nettstedene. Hovedkort er ikke akkurat de dyreste komponentene i en datamaskin

(synes jeg da).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...