Gå til innhold

2 windows installert


Anbefalte innlegg

Da jeg skulle legge inn windows første gang kræsjet pcen pga. overopphetet cpu, så når jeg hadde fikset cpu installerte jeg det på nytt, når jeg var ferdig med det oppdaget jeg to versjoner av samme XP pro. Jeg kjører altså en meningsløs dual boot hvis man kan kalle det det. Hvordan fjerner jeg den ene win pro formateringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare å slette den windowsversjonen du vil ha bort, samt å redigere boot.ini som ligger i rota på systempartisjonen©. Det er også mulig at menyvalget bare henger igjen fra den versjonen du overskrev, og da er det bare å redigere boot.ini.

6607516[/snapback]

 

Jeg tror han er ute etter en fremgangsmåte..

Lenke til kommentar
Det er bare å slette den windowsversjonen du vil ha bort, samt å redigere boot.ini som ligger i rota på systempartisjonen©. Det er også mulig at menyvalget bare henger igjen fra den versjonen du overskrev, og da er det bare å redigere boot.ini.

6607516[/snapback]

 

Jeg tror han er ute etter en fremgangsmåte..

6607579[/snapback]

Det stemmer har aldri fjernet et windows før, så hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

Hei. Du kan boote fra Windows XP Plata og fjerne den Windows partisjonen som den Windows du ikke skal bruke ligger på, så må du inni boot.ini. For å komme til boot.ini kjapt og enkelt gjør du dette:

 

Start->Kjør, skriv C:\Boot.ini

Da kommer du inni Boot.ini og du kan fjerne den linja du vil ha bort.

Du kan jo også alltids fjerne Windows partisjonen du ikke vil ha med Diskbehandlingen også da. Det er også en mulighet.

 

For å komme inni Diskbehandlingen gjør du dette:

 

Høyreklikk på min datamaskin->behandle->Diskbehandling. Så høyreklikker du på den partisjonen du vil ha bort, og velger Slett partisjon, så oppretter du bare en ny en igjen.

 

I XP er man så heldig at man kan redigere boot.ini fila ved å høyreklikke på min datamaskin->Egenskaper->Avansert, Boot alternativer eller noe sånn (Husker ikke helt i farta, har bare Engelsk Windows).

 

Var det noe sånn du hadde tenkt deg?

 

Lykke til uannsett.

Lenke til kommentar
Hei. Du kan boote fra Windows XP Plata og fjerne den Windows partisjonen som den Windows du ikke skal bruke ligger på, så må du inni boot.ini. For å komme til boot.ini kjapt og enkelt gjør du dette:

 

Start->Kjør, skriv C:\Boot.ini

Da kommer du inni Boot.ini og du kan fjerne den linja du vil ha bort.

Du kan jo også alltids fjerne Windows partisjonen du ikke vil ha med Diskbehandlingen også da. Det er også en mulighet.

 

For å komme inni Diskbehandlingen gjør du dette:

 

Høyreklikk på min datamaskin->behandle->Diskbehandling. Så høyreklikker du på den partisjonen du vil ha bort, og velger Slett partisjon, så oppretter du bare en ny en igjen.

 

I XP er man så heldig at man kan redigere boot.ini fila ved å høyreklikke på min datamaskin->Egenskaper->Avansert, Boot alternativer eller noe sånn (Husker ikke helt i farta, har bare Engelsk Windows).

 

Var det noe sånn du hadde tenkt deg?

 

Lykke til uannsett.

6609102[/snapback]

Takker så mye! Nå er den ene partisjonen vekke :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...