Jump to content
Sign in to follow this  
E.T

Norsk Win XP CD-key på engelsk windows - går det?

Recommended Posts

Problemstilling:

Jeg har 1 fujitsu siemens laptop som kom med Win XP PRO norsk. Dette er riktignok en såkalt "Recovery" CD med drivere og alt det der liggende på CDen.

Jeg har 1 ny PC uten operativsystem.

Jeg har installert Linux på laptopen, og planlegger nå å bruke Laptopen`s Win XP pro CDkey, og laste en ny versjon av Win XP pro. Problemet er bare at jeg ikke får tak i en norsk versjon.

Spørsmål:

Kan jeg bruke Win XP Pro Recovery CDen på det nye systemet, selv om den inneholder drivere osv?

Kan jeg laste ned en engelsk versjon av Win XP pro og bruke CDkeyen fra laptopen? (Denne har norsk versjon)

Takker for alle svar

MVH Erlend

Det er ofte forskjellige keyer på OEM (som følger med på laptopen) og vanlige lisenser. I tillegg kan det også være variasjoner mellom forskjellige OEM-lisensnøkler. Du kan alltids prøve, men det er ingen garanti for at det vil virke.

En annen ting, du kan ikke overføre en OEM-lisens mellom maskiner. OEM-lisensen tilhører laptopen, og du har dermed ikke lov til å bruke den på en annen maskin.

En annen ting, du kan ikke overføre en OEM-lisens mellom maskiner. OEM-lisensen tilhører laptopen, og du har dermed ikke lov til å bruke den på en annen maskin.

6608205[/snapback]

Viktig og riktig..

Ok, det ser ut som en spesiallagd type for Laptopen, så jeg tyr nok til andre, *host* alternative *host* metoder for å få windows på den nye maskinen :)

Takker for hjelp

PS: Tt.mrx, det er ikke pent å stjele avatarer.

Hehe... Jeg liker FG såjeg bare tok å bøffa...

Edit: DU har vell ikke noe copyright så du kan vell egentlig ikke dømme meg for tyveri:P

Edited by Tt.mrX