Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ruteren.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Speedtouch modem(ONline ADSL).

Ruteren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311211

Jeg har også brebåndtelefoni: TELIO.

 

Modemet er helt fint, alle tre lysene lyser grønt. Jeg har også ringt inn til Telenor og fått bekreftet dette.

Det som er problemet er at ruterns lys lyser som de skal, men jeg kommer meg ikke på nettet. Det er ruteren som skal ringe opp og sende ut nettet, men på en eller annen måte skjer ikke dette da, og jeg kommer meg ikke på nett.

Telefon linjen er også nede fordi den er koblet til ruteren.

Telio boksen er helt fin.

 

Er det noen som kan hjelpe meg, trenger nett og telefon.

 

Takker,

 

- Singh

 

Edit: Pluss at jeg ikke kommer meg inn på ruteren, derfor kan jeg heller ikke restarte ruteren.

Endret av Singh_Toor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du IP adresse fra ruteren/hvilken IP får PCen din?

 

Sjekk at ruteren er satt til å dele ut IPer automatisk.

Prøv evt. hard reset av ruter for å få standard oppsett. Hvordan dette gjøres finnes i manualen (noen har en liten reset knapp, andre må du "kortslutte" en kombinasjon av porter)

 

Om du skal restarte ruteren bare trekk ut kontakten?

Lenke til kommentar

I disse lyn og torden tider, har du forsøkt å flytte kabelen over i en annen port (om det er kablet) eller koble deg til med kabel (om du bruker den trådløse biten)

 

Og bare for å eliminere at den deler ut IP adresser, hva er din IP og din standard gateway? (Og ikke minst - er det en sammenheng :) )

 

windows+r -> cmd /k ipconfig

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...