Gå til innhold

multiscreen software e.l


Anbefalte innlegg

Forsøker å få tak i ett kontroll program for gjengivelse av mange kilder (video, pc, sonar og sikker noen flere også), som kan gjengi denne innput'en til ett flerskjerm oppsett uten at man får "rammen" rundt vinduene. Det er også ønskelig å kunne bytte eller forandre på oppsettet på en enkel måte.

 

Har sett en del på nettet etter mulige løsninger, men det er så langt ikke dukket opp noen som peker seg godt ut.

 

Ser for meg ett oppsett hvor man har en pc som samler all innput'en, og som videreformidler disse signalene på en kontrollert måte (softwaren jeg leter etter) til sjermoppsettet som så langt er et 3-skjerms oppsett.

 

Generellt så er jeg åpen for ALLE forslag, og setter stor pris på linker til firmaer e.l som leverer produkter som kan være aktuelle.

 

Ser fram til å høre i fra dere!

 

E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:WebKnight:

 

Dette er forsåvidt ett program som løser problemet mitt delvis, men er så vidt jeg kan se ikke i stand til å håndtere den bruks løsningen jeg er på jakt etter.

 

Som nevnt er det snakk om å videreformidle en rekke input'er på en kontrollert/modulær/oversiktelig og effektiv måte til ett skjermoppsett som pr. i dag består av 3 skjermer hvor midt skjermen hovedsakelig vil formidle hoved bildet, og side skjermene diverse video streem'er, sonar (radar), digital instrument info o.s.v. Det er ønskelig at selve skjermoppsettet ikke skal oppleves som en PC, men som ren informasjon og interaksjon modul for en operatør av en fjernstyrt enhet. Dette skal være "kontrollsenteret" for denne enheten, og operatøren skal få all nødvendig, ønskelig og tilgjengelig info "servert" på den måten vedkommende selv ønsker.

 

Vet ikke om dette gjør problemstillingen noe klarere, men det er tilsynelatende nødvendig med en mer avansert løsning enn den hydravision løsningen fra ATI som du nevnte.

 

Det er ikke utenkelig at man må over på ett område jeg ikke har serlig erfaring i fra, nemlig TV produksjon. De tar så vidt jeg forstår i bruk en teknologi/software som kan ligne på noe av det jeg er på jakt etter.

 

Håper fremdeles det er noen der ute som kanskje kan ha noe erfaring i fra dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...